در سفر رییس جهاددانشگاهی به سیستان و بلوچستان و دیدار با مسئولان استانی در شهر زابل بر توسعه فعالیت‌ها و استفاده از ظرفیت‌های نهاد در استان تاکید شد.

حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی و هیات همراه برای بازدید از دستاورد‌های این نهاد در سیستان و بلوچستان به استان سفر کردند.

دیدار با حجت الاسلام والمسلمین مجتبی عزیزی امام جمعه زابل،  حبیب‌الله دهمرده نماینده مردم زابل و زهک در مجلس و رییس و اعضای هیات رییسه دانشگاه زابل و بازدید از مجتمع تحقیقاتی چاه نیمه و مرکز علمی و کاربردی جهاددانشگاهی استان از برنامه‌های روز اول سفر رییس جهادانشگاهی بود.

استفاده از توان و ظرفیت جهاددانشگاهی برای ایجاد پارک علم و فناوری در سیستان و بلوچستان

حجت الاسلام والمسلمین عزیزی امام جمعه زابل در دیدار با رییس جهاددانشگاهی اظهار کرد: خاک، آب، باد و خورشید در این منطقه به عنوان پتانسیل‌های عظیم و نعمت خداوندی است که می‌تواند به عنوان یک پژوهشگاه عظیم محسوب شود.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت نیرو‌های متخصص در رابطه با وضعیت آب در سیستان و بلوچستان ادامه داد: استکبار به سرکردگی آمریکا، آب را بر روی منطقه بسته است و اینجاست که باید دست روی زانو گذاشت و با توجه به دراختیار داشتن امکانات از ظرفیت نیرو‌های متخصص بهره ببریم.

وی وجود پارک علم و فناوری در این استان را یک ضرورت دانست و گفت: با وجود دانشگاه‌های متعدد که یکی از امتیازات این منطقه است، وجود پارک علم و فناوری در سیستان و بلوچستان به عنوان یک نیاز اساسی، احساس می‌شود که با توجه به اقدامات بسیارخوب جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف، لازم است در این زمینه نیز از ظرفیت و توان این نهاد استفاده شود.

امام جمعه زابل اظهار کرد: اگر ما شرکت‌های دانش بنیان داشته باشیم که به بهبود زندگی مردم کمک کنند قطعا خدمتی بسیار بزرگ انجام داده ایم.

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها در منطقه فخر ماهستند و درخواست ما از جهاددانشگاهی به عنوان عقل منفصل علمی جامعه این است که آنچه در تخصص و ماموریت این نهاد بوده را برای این مردم که زیست‌گاه غیورترین مردم ایران است انجام دهند، زیرا خدمت به مردم این منطقه پاداش مضاعف دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار