مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان گفت: مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز در این استان تا پایان شهریورماه ۱۴۰۲ برچیده می‌شود.

حمیدرضا اسلامی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان به اجرای طرح شهید رضا پناهی در استان اشاره کرد و افزود: در این طرح که توسط سازمان نوسازی مدارس کشور عملیاتی شده و بر لزوم ساماندهی و جمع آوری مدارس سنگی و کانکسی دارای بیش ۱۰ دانش آموز تاکید شده است.

وی با بیان این که هیچ مدرسه سنگی در استان نداریم، گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته در قالب طرح شهید رضا پناهی و در صورت تخصیص کامل اعتبارات لازم، در پایان شهریورماه سال ۱۴۰۲ مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز در استان زنجان نخواهیم داشت.

اسلامی افزود: در اجرای طرح ساماندهی مدارس سنگی و کانکسی، ۴۰ درصد اعتبارات مورد نیاز، طبق تفاهم‌نامه منعقد شده توسط بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تأمین خواهد شد و تعدادی از خیرین مدرسه ساز نیز در این طرح مشارکت خواهند داشت.

وی با بیان اینکه در مجموع ۷۸ پروژه فعال در حوزه ساخت مدارس در استان داریم، گفت: این پروژه‌ها شامل۵۶۰ کلاس درس است که امید است باتامین منابع مالی در اسرع وقت تکمیل و به سیستم آموزشی استان تحویل داده شود.

به گفته مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان از تعداد ۲ هزار و ۶۶۰ فضای دارای کد فضای آموزشی، ۲ هزار و ۲۵۶ فضای آموزشی در استان، دولتی است که از این تعداد نیز هزار و ۸۱۳ کد فضا دارای ساختمان و از این تعداد هم هزار و ۵۷۲ مورد دارای ساختمان آموزشی هستند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.