طراحی شیائومی برای گوشی‌های نسل آینده را ببینید

شیائومی به نظر می‌رسد که قصد دارد فناوری جدیدی برای گوشی‌های هوشمند ارائه کند.

 شیائومی نیز یکی از شرکت‌های پیشتاز در این حوزه بوده و حالا به نظر می‌رسد که قصد دارد فناوری جدیدی برای گوشی‌های هوشمند ارائه کند.

به نقل از Gizchina، طبق پتنتی که این شرکت در اداره ثبت اختراع چین به ثبت رسانده است، ظاهرا شیائومی در حال کار روی یک مکانیسم دوربین جدید برای گوشی‌های هوشمند است که قبلا سابقه نداشته است. این مکانیسم دارای اجزای مختلفی است که شامل یک ورودی جریان، یک صفحه اتصال متحرک و یک خروجی می‌شود.

قسمت خروجی این مکانیسم، جهت اتصال به دوربین گوشی استفاده می‌شود و قسمت متحرک آن به این خروجی متصل شده که ترکیب این اجزا باعث به حرکت در آمدن دوربین خواهد شد و متحرک بودن دوربین هیچ خللی در عملکرد نمایشگر ایجاد نخواهد کرد. به این ترتیب، کاربران قادر خواهند به یک نمایشگر تمام صفحه دسترسی داشته باشند.


مزیت این مکانیسم جدید شیائومی آن است که کاملا ساده و قابل‌اعتماد است و هزینه آن نیز بسیار پایین است. از طرف دیگر این مکانیسم به خاطر اینکه به صورت صفحه‌ای عمل می‌کند فضای کمتری اشغال می‌کند و باعث کاهش ضخامت گوشی یا هر وسیله الکترونیکی دیگر خواهد شد.

البته شیائومی تاکنون چندین گوشی با دوربین پاپ‌آپ عرضه کرده است که از جمله می‌توان به ردمی K۲۰ پرو، ردمی K۳۰ پرو و چند مدل دیگر اشاره کرد، اما طراحی آن‌ها کاملا متفاوت از طراحی پتنت جدید شیائومی است و از این‌رو انتظار می‌رود که در گوشی‌های آینده این شرکت از مکانیسم جدید استفاده شود تا گوشی‌هایی با ضخامت بسیار کم و نمایشگر تمام‌صفحه ارائه شوند.

شیائومی در حال ساخت یک گوشی شبیه به آیفون است .شیائومی ادعا کرد رابط کاربری MIUI ۱۴ بسیار سریع‌تر از MIUI ۱۳ خواهد بود
البته طراحی فوق فعلا در حد پتنت است و باید ببینیم که شیائومی چقدر در اجرایی کردن آن روی گوشی‌های خود موفق خواهد بود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار