فرماندار تایباد گفت: تردد ناوگان تجاری در گذرگاه رسمی و بین المللی دوغارون-اسلام قلعه افزایش یابد.

مهدی دونده فرماندار تایباد در نشست همکاری‌های اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان گفت: تسهیل، روانسازی و افزایش تردد روزانه در گمرک‌های دوغارون و اسلام قلعه افغانستان باید افزایش یابد و در دستور کار مسئولان ایرانی و افغانستاتی قرار گیرد.

او افزود: یکی از موضوعات بااهمیتی که باعث کاهش هزینه‌های صادرات می‌شود، به حداقل رسیدن زمان توقف کامیون ها، رانندگان و کالا‌ها در دو سوی مرز است و در این زمینه هم باید اقداماتی صورت گیرد.

فرماندار تایباد ادامه داد: نمایندگان حوزه حمل و نقل ایران و افغانستان می‌بایست روزانه برای تبادل نظر و کاهش مشکلات در محل گمرک‌های دو کشور طرف حضور داشته باشند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکلات پیگیری شود.

دونده بیان کرد: روانسازی مبادلات ترانزیتی در گذرگاه زمینی دوغارون-اسلام قلعه و رایزنی‌ها در حوزه‌های صنعت، معادن، کشاورزی و تجارت به نفع مناسبات دو کشور ایران و افغانستان خواهد بود.

روز دوشنبه ۳۰ آبان، هیئتی ۱۲ نفره از مدیران اقتصادی خراسان رضوی به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری برای حضور در پنجمین نشست مشترک همکاری‌های اقتصادی هرات و خراسان رضوی به شهر هرات افغانستان سفر کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.