رنجبران گفت: طی چند ماه اخیر ۶ میلیون نفر از افراد فاقد بیمه ساکن در مناطق حاشیه نشین و آسیب پذیر کشور تحت پوشش سازمان قرار گرفتند.

حسین رنجبران معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع بیمه سلامت کشور روز چهارشنبه در آیین معارفه مدیرکل جدید بیمه سلامت لرستان افزود: اکنون ۲ هزار و ۲۰ منطقه آسیب پذیر و حاشیه ای کشور تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است و ۹۵درصد هزینه درمان و بستری سه دهک نخست تقبل می شود.

او اظهار داشت: با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی و عنایت دولت، خدمات ناباروری تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است و تا ۹۰ درصد هزینه ها تا سن ۴۹ سالگی پرداخت می شود که فرزندان این افرد نیز تا پنج سالگی و مادران تا ۲ سال تحت پوشش این بیمه قرار می گیرند.

معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع بیمه سلامت کشور افزود: دولت پنج هزار میلیارد تومان جهت درمان افراد مبتلا به بیماری سخت درمان و سرطان در نظر گرفته است و ۲ هزار میلیارد تومان نیز از طریق تسهیلات به آنان کمک می شود.

رنجبران با تاکید بر لزوم مطالبه گری مردم افزود: طرح دارویاری به خوبی اجرایی شده و اجرای نسخه الکترونیکی توسط مراکز و پزشکان طرف قرارداد بیمه سلامت، تا ۹۹ درصد اجرایی شده است.

او  با بیان اینکه طی یکسال و نیم گذشته پرداخت های بیمه سلامت به روز شده است تصریح کرد: ۴۲ هزار موسسه درمانی سطح کشور جمعیت ۴۴ هزار نفری را تحت پوشش دارند که به برکت نظام اسلامی اقدامات خوبی در کشور انجام شده است و بنابر اظهارات مقام معظم رهبری باید اقدامات به مردم اطلاع رسانی و امید در جامعه ایجاد شود.

در این مراسم با تقدیر از زحمات ۶ ساله شاهدخت فتحی بیرانوند، محسن اسدبیگی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان به عنوان مدیرکل جدید بیمه سلامت استان منصوب شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.