ژاپن اعلام کرد چند جنگنده و ۶۰ تن از نیرو‌های فرماندهی دفاع هوایی خود را برای رزمایش مشترک با فیلیپین به این کشور اعزام خواهد کرد.

سفارت ژاپن در فیلیپین روز گذشته  اعلام کرد ژاپن جنگنده‌های خود را برای شرکت در رزمایش مشترک با نیروی هوایی فیلپین اعزام خواهد کرد. رزمایشی که قرار است از ۲۷ نوامبر تا ۱۱ دسامبر برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این سفارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد نیروی هوایی دفاع از خود ژاپن دو فروند جنگنده اف- ۱۵ را به همراه ۶۰ نیرو از فرماندهی دفاع هوایی عازم این رزمایش خواهد کرد.

بنا بر بیانیه سفارت ژاپن، این رزمایش با هدف افزایش درک متقابل و همکاری دفاعی نیرو‌های دو کشور برگزار می‌شود. نیرو‌های هوایی ژاپن و فیلیپین اوایل امسال نیز رزمایش مشترکی را به منظور آمادگی برای همکاری در مواقع بروز فجایع طبیعی برگزار کردند. دو کشور ژوئیه سال ۲۰۲۱ نیز رزمایش مشابهی را برگزار کردند.

نزدیک به سه هزار و ۵۰۰ نظامی فیلیپینی و آمریکایی اوایل ماه اکتبر در رزمایش دریایی مشترکی شرکت کردند که با هدف آمادگس برای مقابله با هر گونه تنش احتمالی میان چین و دیگر کشور‌ها در دریای چین جنوبی برگزار شد. ژاپن در آن زمان ۳۰ نیروی این کشور را برای شرکت در آن رزمایش اعزام کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار