معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش ۱۰۲ هزار و ۲۵۹ ملک دارد که ۴۸.۵ درصد املاک این آن فاقد سند هستند.

احمد قاسم لاشکی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش ۱۰۲ هزار و ۲۵۹ ملک دارد که اغلب این املاک، مدارس هستند که در سال ۱۴۰۰ نوزده هزار و دویست ملک سند دار شده اند که اغلب در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر و روستا‌ها هستند.

احمد قاسم لاشکی در ادامه گفت: تفاهم نامه سه جانبه‌ای در کرمان بین آموزش و پرورش، سازمان ملی ثبت و اسناد و بنیاد مسکن در کرمان منعقد شد تا فرآیند دریافت اسناد املاک و اراضی آموزش و پرورش تسریع شود.

لاشکی افزود: ۲۰۰ مدرسه استیجاری داریم که دارای حکم قلع و قمع هستند. این عدد نسبت به ۱۲۲ هزار مدرسه‌ای که داریم، عدد قابل توجهی نیست.

معاون حقوقی و امور مجلس درباره مولد سازی (تغییر کاربری) مدارسی که در مکان‌های تجاری قرار دارند، گفت: آموزش و پرورش بحث مولد سازی دارایی‌ها را آغاز کرده و به منظور بهره برداری بهتر از این املاک، کارگروه‌هایی را در استان‌ها تشکیل داده ایم و به دنبال اجرای برنامه یکپارچه مولد سازی در سراسر کشور هستیم.

لاشکی درباره تاثیر مولد سازی املاک بر کیفیت آموزش گفت: بودجه ۱۴۰۱ آموزش و پرورش ۱۹۰ هزار میلیارد تومان بود که ۹۷.۳ درصد این بودجه، صرف پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان می‌شود و بودجه اندکی به تعلیم و تربیت و کیفیت بخشی آموزشی تعلق می‌گیرد که با مولد سازی، بسیاری از دغدغه‌های مالی آموزش و پرورش در این زمینه برطرف خواهند شد.

معاون حقوقی و امور مجلس درباره طرح‌های مجلس برای ساماندهی حقوق معلمان مدارس غیردولتی نیز گفت: بیش از ۲۲۰ هزار معلم در مدارس غیر دولتی داریم که ۵۰ درصد این معلمان از بازنشستگان هستند و مجلس طرحی را برای حمایت از معلمان مدارس غیر دولتی دارد. اصلاح قانون مصوبه ۱۳۹۵ در دستور کار مجلس است تا حقوق و بیمه آن‌ها بر اساس قانون کار محاسبه شود و مبنای ساعت کار این معلمان نیز باید ۲۴ ساعت در هفته شود و با تصویب این قانون شاهد اتفاقات خوبی در بخش نیروی انسانی مدارس غیر دولتی خواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدایزدیان
۰۶:۴۲ ۰۳ آذر ۱۴۰۱
باسلام.وزارت آ پ که این همه در بوق وکرنا کرد واسه رتبه بندی و میگفت از مهر۱۴۰۰معوقات روپرداخت میکنه .بازهم بدقولی کرد و ۶ماه پارسال رو ک هیچ فروردین روهم ب عنوان مقرری از کل حقوق معلمان کم کرد و در مجموع ب همه فرهنگیان متوسط ۱۳۰۰پرداخت نمود .
این بود معیشت معلم ؟
شمارو ب خدا پیگیر باشید ازین همه ظلم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۰۳ آذر ۱۴۰۱
دوست عزیز معلم واپ اولویت هیچ گروه و جناح ودولت وارگانی نیست چراکه اگر بودند اوضاع معلمین واپ این نبود ومعلم مجبور نبودبرای تامین ضروریات زندگی ونیازهای اولیه و روزمره ی خود چندجا کارکنه وراننده ی سرویس دانش آموزان خود بشه پس مشخصه که تعلیم و تربیت اولویت نیست فقط وعده ووعید ودروغ فراوان ؟!؟!؟!؟؟؟؟
آخرین اخبار