رییس جمعیت هلال احمر کشور از فعال شدن تیم‌های سفیران حمایت روحی و روانی (تیم سحر) در جمعیت هلال احمر خبر داد.

پیر حسین کولیوند گفت: تیم‌هایی به نام "سحر" به عنوان سفیران حمایت روحی و روانی، سطح تاب آوری افراد را بالا میبرند.

او ادامه داد: آن‌ها در مواقع بحران با ارائه مشاوره‌های اثرگذار، میزان تاب آوری و خودباوری حادثه دیدگان را تا حد ممکن افزایش دهند.

او ادامه داد: دیگری تیمی که تربیت آن‌ها در حال انجام است داوطلبان آن برای شرایط سخت و بحرانی آماده می‌شوند و در حال حاضر، دانش آموزان و نوجوانان و جوانان داوطلب نیز تربیت می‌شوند.

او در مورد ۲۴ بالگرد جمعیت هلال احمر گفت: تعدادی از این بالگرد‌ها زمین گیرند و هزینه‌های بسیار سنگینی دارند، اما ما درزمان آتش سوزی به عنوان پشتیبان عمل خواهیم کرد.

کولیوند گفت: همچنین آمادگی داریم در مواقع نیاز برای تامین بالگرد از گلستان حمایت کنیم.

او در مورد لایروبی رودخانه‌های استان گفت:لایروبی جا‌هایی که نیمه کاره مانده پیگیری و در برخی از جا‌ها که لازم است انجام می‌شود.

رییس هلال احمر کشور گفت:ما هم به عنوان جمعیت هلال احمر با همه سختی‌هایی که داریم نهایت تلاش خود را با تیم ستادی جمعیت هلال احمر انجام می‌دهیم و به دنبال پیشگیری هستیم تا آثار مخرب حوادث و مخاطرات کم شود.

او گفت: برنامه جمعیت هلال احمر کشور این است که این تیم‌ها را گسترش دهد که تاکنون در این امر موفق بوده است.

استاندار گلستان نیز در این دیدار گفت: سالانه حدود ۲۰ میلیون مسافر از گلستان گذر می‌کنند، اما هنوز مشکلات مناطق حادثه خیز رفع نشده است و نیاز است هر چه سریع‌تر اعتبارات لازم به استان اختصاص یابد.

علی محمد زنگانه افزود: نبود بالگرد در استان و ناتوانی در اقدام سریع برای خاموش کردن آتش احتمالی یکی از مشکلات مهم در گلستان است.

 

ماموریت هلال احمر فرا مرزی است

 

فعال شدن تیم سفیران حمایت روحی در هلال احمر


نماینده، ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان امروز در دیدار با کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: امداد رسانی به استمداد طلبان در خارج از مرز‌ها مطابق با توصیه‌های اسلام و مبانی دینی و اعتقادی ماست و باید گسترش یابد.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی افزود: کسی که جمعیتی را از شر آتش یا سیل نجات می‌دهد بهشت بر او حتمی می‌شود.

آیت الله نورمفیدی گفت: جمعیت‌های ملی در کشور‌های مسلمان یک ویژگی بارز نسبت به صلیب سرخ دارند و آن جنبه الهی کمک به همنوع است که در اسلام بسیار به آن تاکید شده است.

امام جمعه گرگان گفت: همه امدادگران و کارکنان هلال احمر که در انجام ماموریت برای کمک به مردم کشته شوند را باید شهید محسوب کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.