مدیر عامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز گفت: در راستای ترویج فرهنگ کتاب خوانی ابتکار نو و ارزشمندی توسط مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز در قالب سرای یار مهربان در نظر گرفته شده است.

سید عبدالرضا دستغیب همزمان با هفته کتاب و کتاب خوانی و با اشاره به اینکه کتاب ستون فرهنگ است، گفت: هفته کتاب و مطالعه در طول سال باید جریان داشت باشد و از آنجا که مطالعه و کتاب خوانی ارتباط تنگانگ با فرهنگ جامعه دارد، باید به عنوان یکی از دستور‌های مهم شورای فرهنگ عمومی قرار بگیرد.

او گفت: در راستای اهداف ارزشمند ترویج فرهنگ مطالعه و امانت داری توسط خیرین و شهرداری سرای یار مهربان در پایانه اتوبوسرانی شاهچراغ (ع) و نمازی؛ احداث شده است.

مدیر عامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز گفت: در این مکان بدون کارت شناسایی شهروندان کتاب به امانت می‌برند و تبادل و اهدا کتاب صورت می‌گیرد.

دستغیب با اشاره به اینکه چنین فضا‌های کتاب‌خوانی توسط نیرو‌های مردمی (همیاران مهربان) اداره می‌شود، گفت: در واقع همیاران زمانی از وقت گران قدر خود را در این مکان نذر می‌کنند.

مدیر عامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز گفت: از ابتدای راه اندازی سرای یار مهربان تا کنون ۱۷۶۹۲ جلد کتاب به سرا‌های یار مهربان اهدا شده است و همچنین ۲۲۶۶۶ جلد کتاب به صورت امانت تبادل شده است.

دستغیب با بیان اینکه مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز با رویکرد فرهنگی یکی از رسالت‌های ارزشمند را به منظور ارتقا فرهنگ شهروندی در پیش گرفته است، عنوان کرد: از طریق کتاب‌هایی که توسط مردم به سرا‌های فرهنگ مهربانی اهدا می‌شود تا کنون بیش از ۱۰۴۰۰ جلد کتاب به زندان مرکزی اهدا شده است و در بخشی دیگر این کتاب‌ها به مساجد، حسینیه، خیریه و ... اهدا شده است.

او گفت: در مرحله هفتم؛ هزار جلد کتاب بین شهروندان در پایانه نمازی توزیع شده است و در مراحل قبل ده هزار و ۷۰۰جلد در سطح شهر به شکل سیار توزیع شد.

به گفته مدیر عامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز، تاکنون توسط مردم ۹۱۵۴۳ جلد کتاب نو و مازاد به چهار سرا‌های فرهنگ مهربانی اهدا شده است.

دستغیب با بیان اینکه ارتقا فرهنگ عمومی با خواندن کتاب محقق می‌شود، ابراز کرد: طرح پیوند با کتاب یک طرح ارزشمند است که شهروندان عزیز بعد از مطالعه، کتاب را در مکان عمومی رها و یا بین دوستان اقوام و خانواده به امانت می‌سپارند.

مدیر عامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز معتقد است همانطور که بدن نیاز به غذا دارد روح و مغز انسان می‌تواند با خواندن کتاب به روز شود و به آرامش برسد.

دستغیب گفت: از مردم تقاضا داریم دقایقی در روز را برای خواندن مطالعه در دستور کار خود بگذارند.

او گفت: از مردم جهت حضور در سرا‌های فرهنگ مهربانی و سرای یار مهربان به عنوان همیار مهربان دعوت می‌شود و جهت کسب اطلاع بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ۳۲۳۴۱۴۳۷ - ۳۲۳۶۰۸۳۷ تماس حاصل کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار