مدیر طرح ساماندهی ناژوان گفت:نگهداری از باغ پرندگان اصفهان به خوبی صورت گرفته است و امیدواریم بتوانیم با طرح‌های در نظر گرفته شده، تغییری جهت به‌روز رسانی مجموعه انجام شود.

مهدی قائلی با بیان اینکه بیش از ۲۵ سال از اجرای پروژه باغ پرندگان در ناژوان می‌گذرد، گفت: در دوره‌های مختلف مدیریت شهری، دغدغه‌هایی مبنی بر میزان استحکام سازه این باغ در برابر وزش باد و سایر موضوعات وجود داشته است، لذا در دوره جدید مدیریت شهری پیش‌بینی این موضوع در بودجه سال ۱۴۰۱ مدیریت ناژوان انجام شد و اعتباری برای انجام این مهم در نظر گرفته شد.

او افزود: با توجه به طرح موضوع و بر اساس پیش‌بینی اعتبار ذکر شده، حوزه‌های معاونت عمران و اداره کل طراحی شهرداری اصفهان به موضوع استحکام سازه باغ پرندگان ورود کردند و با جمع‌آوری و بررسی سوابق مطالعات و فعالیت‌های صورت گرفته در سال‌های گذشته، طی چند جلسه در کمیته عالی مدیریت ناژوان مطرح، بررسی و تبادل نظر شد.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان ادامه داد: پس از بازدید‌های اولیه مقرر شد بر اساس آسیب‌شناسی انجام شده، پروژه اصلاح مورد نیاز باغ پرندگان اجرایی شود تا به نقطه بهبود برسیم.

او تصریح کرد: نگهداری از باغ پرندگان به خوبی صورت گرفته است و امیدواریم بتوانیم با طرح‌های در نظر گرفته شده، تغییری جهت به‌روز رسانی مجموعه انجام شود تا برای شهروندان و گردشگران دارای جذابیت بیشتری باشد.

قائلی گفت: در حال حاضر طرح بررسی آسیب‌شناسی و بهره‌وری فضای سازه موجود در دست اقدام است و به‌رغم اینکه باغ پرندگان اصفهان به نسبت سایرمجموعه‌ها از لحاظ اقلیم و فضا، کیفیت مطلوبی دارد، تلاش‌ها برای کارآمدتر کردن فضای آن همچنان ادامه دارد.

او اضافه کرد: به دلیل ماهیت و شرایط زیست بعضی از پرندگان ضرورتی برای زیست آن‌ها زیر تور وجود ندارد و با بهسازی فضای محیط، ایجاد دسترسی‌ها، ارتباط با پرنده و تعاملاتی که می‌توان بین بازدیدکننده و فضای موجود ایجاد کرد، قرار است تیم مشاور در حوزه طراحی فضا، بررسی و آسیب‌شناسی سازه و بهبود عملکرد مجموعه فعال شود و این موارد را پیگیری کند.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان اظهار امیدواری کرد: با تلاش همکاران مدیریت ناژوان، مسئولان و کارشناسان باغ پرندگان که مجموعه تخصصی و پیشرو در این اقدامات است، بتوانیم عرصه و فضای موجود را به خوبی حفظ کنیم و تلاش‌هایی جهت به‌روز رسانی و ایجاد جذابیت‌ها انجام دهیم و هر روز اقدامی نو برای ارائه و انجام خدمت صورت پذیرد.

منبع:ایمنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.