رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سلطانیه گفت: در زمان حاضر درصد شیوع دیابت و پرفشاری خون در جمعیت ۳۰سال و بالاتر این شهرستان به ترتیب ۵.۸ و ۱۶ است و ۸۷ درصد بیماران دیابتی و ۹۱ درصد بیماران دچار پرفشاری خون تحت مراقبت پزشک قرار دارند.

دکتر میثم معینیان رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سلطانیه گفت: بر این اساس بیماران دیابتی و همچنین بیماران دچار پرفشاری خون در این شهرستان بطور کامل تحت مراقبت بهورزان قرار دارند.

وی با اشاره به غربالگری صددرصدی کم‌کاری تیروئید برای نوزادان سلطانیه ای نیز اضافه کرد: صددرصد جمعیت بالای ۳۰ سال در این شهرستان، ارزیابی تن سنجی و الگوی تغذیه شده‌اند.

به گفته رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سلطانیه، ۸۶ درصد جمعیت ۳۰سال و بالاتر شده‌ این شهرستان در برنامه ایراپن خطرسنجی شده اند که برنامه با نگاهی نو به پیشگیری و درمان ادغام یافته عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر می‌پردازد و می‌تواند موجب دستیابی به اهداف با هزینه کمتر و اثربخشی بیشتر شود.

این مسئول ادامه داد: در این برنامه، افراد قبل از بیمار شدن یا در ابتدای بیماری تحت اقدامات آموزشی، مشاوره‌ای و حتی درمانی قرار می‌گیرند تا مانع از بروز یا پیشرفت بیماری شود.

معینیان همچنین با اشاره به برگزاری ۹۶۰ جلسه آموزشی برای عموم مردم شهرستان سلطانیه طی یکسال گذشته، خاطرنشان کرد: در این مدت، ۲۴ جلسه آموزشی درون‌بخشی و ۱۶ جلسه آموزشی برون‌بخشی توسط شبکه بهداشت و درمان سلطانیه برگزار شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.