مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از تولید ۹۰۰ هزار اصله نهال در نهالستان‌های سمنان خبر داد.

مرادی‌حقیقی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: در راستای اهداف سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری نهضت تولید یک میلیارد نهال در طول چهار سال و کاشت این نهال‌ها در عرصه‌های مختلف شهری و طبیعی در دست اقدام است که برای این منظور ظرفیت عرصه‌ها و نهالستان‌های کشور باید بررسی شود. 

مرادی‌حقیقی بیان کرد: در سالیان اخیر، اجرای اقدامات متعدد ازجمله پروژه تولید و نگهداری نهال به تعداد 900 هزار اصله نهال در نهالستان‌های استان، تولید گیاهان دارویی، برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط و ... سبب شناخته شدن نهالستان‌های استان سمنان به‌عنوان یک نهالستان فعال در استان و حتی در کشور معرفی شده است.

وی با اشاره به بحران جدی آب و سیاست این اداره کل در تولید گونه‌های بومی کم‌آب‌بر و به تولید این گونه‌ها به‌عنوان راهکاری کاربردی به‌منظور توسعه فضای سبز استان اشاره کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان تصریح کرد: حوزه کاری در سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری بسیار گسترده و در ارتباط با عموم مردم است به همین خاطر شاید کار کمی سخت شود؛ با این حال نباید ترسید و با تکیه بر دانش کارکنان این اداره کل باید به روزهای پیش‌رو امیدوار بود؛ چراکه با تکیه بر تجارب زیاد نیروها می‌توانیم کارهای ماندگاری را در بخش‌های مختلف انجام دهیم و در کنار آن تعامل بین‌بخشی نیز حائز اهمیت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.