معاون رئیس پارلمان لبنان گفت که گروه‌های سیاسی برای خارج کردن این کشور از بحران و انتخاب رئیس‌جمهور باید با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

«الیاس بوصعب» معاون پارلمان لبنان تنها راه برون رفت این کشور از بحران و انتخاب رئیس‌جمهور را گفت‌وگو عنوان کرد.

الیاس بوصعب در گفت‌وگو با المیادین تصریح کرد: «توافقنامه طائف به طور کامل اجرا نشده و باید بعضی از روزنه‌های آن به ویژه مربوط به مهلت‌های قانونی آن اصلاح شود.»

معاون رئیس پارلمان لبنان افزود: «هیچ گروه لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور از اکثریت برخوردار نیست؛ بنابراین چاره‌ای جز توافق میان گروه‌ها نیست. پیش‌بینی می‌کنم اواخر امسال یا اوایل سال آینده فشار‌های داخلی و خارجی برای انتخاب رئیس‌جمهور پایان یابد.»

وی با تأکید بر این‌که راه‌حل بحران لبنان گفت‌وگوست تأکید کرد: «هیچ جایگزینی برای تفاهم وجود ندارد؛ از نبیه بری، رئیس پارلمان می‌خواهم تا گروه‌های سیاسی را به گفت‌وگو دعوت کند.»

بوصعب تصریح کرد: «بُن‌بست در موضوع انتخاب رئیس‌جمهور به ویژه با توجه به وضعیت اقتصادی و امنیتی لبنان اشتباه بزرگی است. نگران فروپاشی اجتماعی در صورت تداوم این وضعیت هستم.»

معاون رئیس پارلمان لبنان گفت: «نمی‌توان رئیس‌جمهوری را انتخاب کرد که باعث ایجاد چالش بین گروه‌های سیاسی باشد.»

وی در ارتباط با ترسیم مرز‌های دریایی و حفاری برای گاز توضیح داد: «اطلاعات من این است که توتال در حال انجام مطالعات برای خرید اقلام مورد نیاز حفاری است و با شروع فصل بهار ممکن است شاهد فرآیند حفاری در بلوک ۹ باشیم.»

بوصعب تأکید کرد: «برقراری ثبات در لبنان قبل از شروع استخراج گاز ضروری است. در جریان مذاکرات، اسرائیلی‌ها به دنبال تداوم ثبات در منطقه بودند و کلید ثبات در دست لبنان بود.»

معاون رئیس پارلمان لبنان تأکید کرد: «وجود مقاومت که باعث ایجاد موازنه در برابر دشمن اسرائیلی است، مذاکرات را سرعت بخشید.» وی در پایان گفت: «لبنان باید ارتباط خود را با دمشق در خصوص تعیین مرز‌های دریایی کامل کند.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار