کارشناس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: امروزه با توجه به تغییر رویکرد تولید خودروها، باید طبق استانداردهای روز دنیا خطوط و خط کشی ها اصلاح شود.

 سرهنگ فائزه صالحی کارشناس پلیس راهور تهران بزرگ  با اشاره به خط کشی های عرضی در بزرگراه ها اظهار کرد: یکی از اقدامات پلیس در سال جاری در خصوص خط کشی ها که با هدف ساماندهی ترافیک و استفاده حداکثری از ظرفیت معابر و راهها صورت گرفته ، نگاهی تیز بینانه و تخصصی به عرض خطوط بوده است .

وی افزود : در سالهای گذشته بدلیل تردد خودروهای عریض تر در سطح معابر و خط کشی ها ، این خط کشی ها انجام شده بود و رفته رفته به همین منوال ادامه پیدا کرد . اما امروزه با توجه به اینکه رویکرد تولید خودروها تغییر پیدا کرده است باید طبق استاندارهای روز دنیا این خطوط و خط کشی ها اصلاح شود و پلیس در برنامه کاری خود اصلاح عرض این خطوط را دارد .

سرهنگ صالحی افزود : مثلا برخی معابر دارای سه خط عبوری هستند و عرض خطوط خیلی بیشتر از عرض وسیله نقلیه است بطوری که برخی رانندگان مجبور به تخلفاتی مانند حرکت نکردن بین خطوط و یا حرکت روی خط ممتد می شوند به همین دلیل پلیس می خواهد به منظور انضباط بخشی ترافیکی راننده مجبور شود که در یک خط قرار بگیرد .

وی بیان کرد: در برخی معابر نیز با اصلاح خط کشی ها می توان دو خط عبوری را مجهز به سه خط عبوری نموده و به صورت هدفمند از ظرفیت راه بهره جست که اولویت اجرای این طرح در تقاطع های ما بوده است که به صورت نمونه در محدوده تقاطع طالقانی - ایرانشهر اجرا گردیده است که علاوه بر اجرا و اصلاح خط کشی ها ، کاهش عرض خطوط ، کانالیزه کردن مسیر و نصب تابلوهای عمودی مورد نیاز ضمن ایمن سازی تقاطع ، قطعا در ساعات اوج ترافیک تخلیه بار ترافیکی را با اجرای این طرح شاهد خواهیم بود .

وی گفت : موضوع بعدی که در اجرای این طرح مد نظر بوده است ، اجرای خط کشی ممتد 30 متر قبل از حریم تقاطع هست به این منظور تکلیف را برای راننده مشخص کرده ایم که راننده موظف است سی متر قبل از اینکه به تقاطع برسد مسیر خود را مشخص نماید و اگر قرار است از گذرگاهی خارج شود این کار را انجام دهد و یا در دهانه تقاطع حق تردد روی خط ممتد را ندارد و باید نظم و انضباط ترافیکی را در تقاطع رعایت نماید .

سرهنگ صالحی ادامه داد: در بزرگراهها بدلیل تردد خودروهای سنگین در خصوص کاهش عرض محدودتر هستیم زیرا معبر اصلی تردد برای این وسایل نقلیه می باشد .

کارشناس پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: با توجه به اینکه سرعت در بزرگراهها بالاتر از سرعت در دیگر معابر می باشد پلیس نمی خواهد قدرت مانور را از راننده در هنگام رانندگی از راننده ای که با سرعت مجاز در حال تردد است بگیرد و یا اینکه به تصادفات پهلو به پهلو در بزرگراهها افزوده شود .

وی بیان کرد: به همین دلیل در بزرگراهها کاهش عرض خط کشی ها را نداریم اما اصلاح خط کشی ، مرمت ، ترسیم خطوط نوشتاری و ترسیم فلش های حرکتی در معابر بزرگراهی ، همواره در دستور کار پلیس بوده است .

سرهنگ صالحی گفت : اگر اضافه عرضی پس از اصلاح خط کشی ها وجود داشته باشد حتما به خطوط اضطرار اختصاص پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار