بهزاد باباخانی گفت: بیش از ۳۰ درصد صادرات غیرنفتی کشورمان به عراق از مرز‌های پنجگانه استان انجام می‌شود و ۶۵ درصد صادرات استان به عراق نیز از مرز پرویزخان و خسروی صورت می‌گیرد.

بهزاد باباخانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت : در شمال غرب تا جنوب غرب کشورمان در مجموع پنج استان مرزی با کشور عراق داریم و بیش از ۱۸ مرز در این استان‌ها با کشور عراق فعال است، اما بیشترین بخش صادرات کشورمان مربوط به مرز‌های خسروی و پرویزخان است که ۶۵ درصد حجم صادرات مرز‌های پنج گانه کرمانشاه از این ۲ مرز انجام می‌شود و این نشانه اهمیت و جایگاه این مرز‌ها و قصرشیرین است.

وی با اشاره به دغدغه‌هایی که در ارتباط با مرز پرویزخان وجود دارد، گفت: این حق طبیعی مرزنشینان است که از منافع صادرات و مبادلات تجاری برخوردار باشند، چون اکنون روزانه بیش از ۹۰۰کامیون صادرات به عراق داریم که جز آلودگی‌های صوتی و معضلات اجتماعی و محیطی و استهلاک راه‌های استان عوایدی نصیب این مناطق نمی‌شود که درصدد هستیم تا با رفع مشکلات منفعت عمومی ایجاد کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: اگر ما مشکلات را رفع کنیم و منفعت عمومی ایجاد کنیم و صادرات را از ۴۰ درصد به ۷۰ درصد برسانیم، نتیجه آن اشتغال و ارتقای درآمد مرزنشینان خواهد بود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.