بررسی طرح توسعه سرمایه گذاری در موقوفات چهارمحال و بختیاری

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری گفت: طرح توسعه سرمایه‌گذاری در موقوفات تجاری، کشاورزی، باغات، شیلات و مسکونی در اولویت بررسی قرار دارد.

حجت‌الاسلام حسن امیری اظهار داشت: بر اساس رویکرد سازمان اوقاف و امور خیریه در خصوص تولید محصولات در حوزه کشاورزی، دامپروری و پرورش آبزیان، در منطقه موقوفه پروز لردگان تولید آبزیان به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد تومان در حال انجام است.

وی افزود: این شیلات در شهرستان لردگان واقع شده است و درآمد حاصل از آن طبق نظر واقف، هزینه موقوفه علیهم می‌شود.


بیشتر بخوانید


حجت الاسلام امیری با اشاره به در اولویت قرار گرفتن طرح توسعه سرمایه‌گذاری در موقوفات تجاری، کشاورزی، باغات، شیلات و مسکونی در اداره کل اوقاف استان، اضافه کرد: تولید ماهی در این شیلات سالانه نزدیک به ۵۰ تن می‌رسد.

وی گفت: رویکرد حاکم بر سازمان اوقاف و امور خیریه صرف اجاره‌داری نیست، زیرا منافع کمتر و ناچیزی از موقوفات حاصل می‌شود، لذا در راستای رویکرد محرومیت‌زدایی و کسب منافع، بهره‌وری بیشتر از موقوفات سرمایه‌گذاری در موقوفات در اولویت کار سازمان قرار دارد و این تغییرات بر اساس اسناد دستورات نوزده‌گانه‌ای است که رهبر معظم انقلاب اسلامی به سازمان اوقاف ابلاغ کردند تا بتوانیم در موقوفات عمران و آبادانی، بهره‌وری و اجرای امینانه را در سطحی وسیع‌تری پیگیری کنیم.

حجت‌الاسلام امیری ادامه داد: سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، بیانیه گام دوم انقلاب، سیاست‌های کلی علم و فناوری در کشور و برنامه ششم توسعه نیز بر چنین اقداماتی تاکید دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار