رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: توسعه همکاری‌ در حوزه‌های استانداردسازی، ارزیابی انطباق، تایید صلاحیت و اندازه شناسی، می‌تواند در دستیابی به سقف ۵ میلیارد دلاری گردش تجاری بین ایران و قطر یاری‌رسان باشد.

مهدی اسلام‌پناه در حاشیه هفدهمین نشست مجمع عمومی و هیات مدیره فنی موسسه استاندارد و اندازه شناسی کشور‌های اسلامی (اسمیک) در ترکیه، با همتای قطری خود دیدار و گفتگو کرد.

او تداوم ارتباط موثر و دوجانبه را پیش شرط تقویت و گسترش همکاری میان دو طرف برشمرد و با اشاره به یادداشت تفاهم همکاری جدید با استاندارد قطر و پیش‌نویس ارسالی پیشنهادی سازمان ملی استاندارد ایران، آمادگی سازمان ملی استاندارد ایران را برای اجرای هر چه سریعتر آن اعلام کرد.

اسلام پناه به عزم و اراده روسای جمهور دو کشور مبنی بر گسترش مناسبات و بسط و ارتقای روابط تجاری اشاره کرد و گفت: همکاری‌های نزدیک در حوزه‌های استانداردسازی، ارزیابی انطباق، تایید صلاحیت و اندازه شناسی، دستیابی به سقف پنج میلیارد دلاری گردش تجاری بین دو کشور یاری می رساند.

طرف قطری نیز آمادگی و تمایل سازمان کل استاندارد قطر را برای ایجاد تغییرات و تبادلات تجاری مثبت میان دو طرف اعلام کرد و مقرر شد پس از امضای تفاهم نامه توسط رئیس جمهور قطر، تفاهم نامه برای امضاء طرفین ارسال شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
روح الله
۱۳:۰۱ ۰۲ آذر ۱۴۰۱
این خبر نه ارزشی محتوایی دارد و ارزش ملی خودمون را گول نزنیم خجالت بكشید
آخرین اخبار