نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به اغتشاش‌های اخیر در کشور گفت: در این شرایط ویژه باید هوشمندانه و براساس تبعیت از هدایت‌های رهبر معظم انقلاب، از این فتنه عبور و تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کرد.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز سه شنبه در همایش فرهنگیان؛ طلایه داران جهاد تبیین استان بوشهر با بیان اینکه آموزش و پرورش در آفرینش تمدن و تاثیر آن در ایجاد نظم نوین جهانی نقشی مهم دارد، گفت: دشمن با ایجاد اخلال قصد دارد تا از تولید علم در آموزش و پرورش جلوگیری کند و حتی اگر از رسیدن به این هدف ناکام بماند، تلاش می‌کند تا نگذارد آموزش و پرورش به مرجعیت علمی برسد.

وی افزود: آموزش در جغرافیای ملی، دارای سایه گسترده‌ای است، به همین دلیل دشمن بنیان علمی آموزش و پرورش را هدف قرار داده و در این بخش، هویت علمی و در عرصه فرهنگی هویت دینی را نشانه گرفته است.

امام جمعه بوشهر یادآورشد: ولایت فقیه، اساس استقلال، پیشرفت و اقتدار است و در شرایط ویژه کشور باید با تبعیت از رهبر معظم انقلاب تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ادامه داد: عرصه تعلیم و تربیت، اساسی‌ترین و استراتژی‌ترین مقوله برای ایجاد تمدن و آموزش و پرورش در عرصه‌های علم و دانش و ساختارسازی منابع انسانی نقش آفرین است.

صفایی بوشهری یادآور شد: تمدن و پیشرفت بر اساس الگوی اسلامی- ایرانی نیازمند خودکفایی، تولید و مرجعیت علمی است و اگر یک کشور در حوزه علم و فناوری و دانش ویژه و دانش‌های نوپیدا دارای اقتدار علمی شود، استقلال سیاسی آن کشور تقویت می‌شود.

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش قوی در عرصه علوم و فناوری زیربنای آفرینش تمدن در پایه‌های اقتدار علمی است و در زمینه مرجعیت علمی باید بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب گام برداریم.

صفایی بوشهری ادامه داد: در عرصه ساختارسازی تمدن، منابع انسانی مهمترین سرمایه کشور هستند به همین دلیل باید منابع انسانی در آموزش و پرورش در تراز تمدن آفرینی باشند.

امام جمعه بوشهر گفت: باید به آموزش و پرورش در حوزه‌های نرم‌افزاری و سخت افزاری توجه داشته باشیم و غفلت از این مهم، خطای استراتژیک است.

وی یادآور شد: همچنین باید در حوزه تالیف کتاب‌های درسی، ساختارسازی دبیران، تکنولوژی آموزشی و توجه به حوزه پرورش و تربیت، به ۲ گام اساسی علم و تربیت الهی انسانی توجه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.