بسته‌های لوازم تحریر و کوله پشتی به ارزش ده میلیون ریال به دانش آموزان اتباع با نیاز‌های ویژه مدارس استثنایی ناحیه یک مشهد اهدا شد.

جواد روحانی رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: توزیع بسته‌های لوازم تحریر و کوله پشتی به ارزش ده میلیون ریال بین دانش آموزان اتباع با نیاز‌های ویژه مدارس استثنایی ناحیه یک مشهد با همکاری اداره اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی، اداره کل آموزش و پرورش استان و مدیر ارشد امور حمایتی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان مشهد انجام گرفت.

او افزود: در این مرکز آموزشی حدود ۱۴۰ دانش آموز دختر با نیاز ویژه ذهنی، تحصیل می‌کنند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر در خراسان رضوی، هزار و ۸۰۹ دانش آموز اتباع با نیاز‌های ویژه وجود دارند که از این تعداد،۵۲۰ نفر در مدارس استثنایی تحصیل می‌کنند و حدود هزار و ۳۳۶ دانش آموز تلفیقی فراگیر در گروه‌های نابینا، ناشنوا، جسمی حرکتی از خدمات آموزش و پرورش استثنایی بهره‌مند هستند.

روحانی بیان کرد: در ناحیه یک مشهد بیشترین تراکم دانش آموزی اتباع وجود دارد و تمامی دانش آموزان از خدمات مشاوره ای، توانبخشی، آموزشی و پرورشی بهره‌مند هستند که این خدمات در استان خراسان رضوی بی نظیر است و باوجود بالاترین جمعیت دانش آموزی اتباع در استان نسبت به کل کشور، بهترین خدمات به این عزیزان ارائه می‌شود.

زراعتی مسئول اداره سیاسی و روابط بین الملل اداره اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گفت: در آموزش و پرورش تمایزی بین دانش آموزان مهاجر و ایرانی نیست.

او افزود: یکی از اصلی‌ترین حقوق کودکان تحصیل و آموزش است و طبق شاخص‌های بین المللی ۶۰ درصد از دانش آموزان مهاجر و پناهنده در دنیا امکان دسترسی به خدمات آموزشی را دارند و یک سوم از مهاجرین شانس ادامه تحصیل در مقطع متوسطه را دارا هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.