مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از برگزاری مانور سراسری اردوگاه اسکان اضطراری در ۳۳ خانه هلال شهری و روستایی خراسان جنوبی خبر داد.

کاوسی در حاشیه برگزاری مانور سراسری اردوگاه اسکان اضطراری در روستای چهکند شهرستان بیرجند، گفت: به مناسبت سالگرد زلزله سرپل ذهاب و در راستای آشنایی مردم با کمک‌های امدادی مانور سراسری اردوگاه‌های اسکان اضطراری در خانه‌های هلال شهری و روستایی خراسان جنوبی برگزار شد.

او با بیان اینکه سه حادثه بزرگ خشکسالی، سیل و زلزله همواره مردم خراسان جنوبی را تهدید می‌کند، افزود: با برگزاری تمرین‌ها مردم می‌توانند در حوادث با تمرکز و مهارت بیشتری وارد میدان شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مانور اسکان در ۳۳ خانه هلال در سطح استان برگزار شده است، اظهار کرد: در این مانور صفر تا صد امور توسط خود مردم و به صورت عملیاتی انجام شده است.

او ادامه داد: این مانور در بازه زمانی ۲۱ تا ۳۰ آبان امسال، با سناریوی زلزله فرضی به قدرت ۶.۵ ریشتر برگزار شده است.

کاوسی با بیان اینکه بیش از دو هزار نفر در این مانور‌ها شرکت داشته اند، عنوان کرد: داشتن محل اسکان مناسب جهت اسکان اضطراری، ترویج فرهنگ استفاده از اردوگاه، نحوه صحیح ایجاد اردوگاه اسکان اضطراری، هماهنگی با دستگاه‌های مسئول و تمرین اعضای تیم‌های یاس و اعضای سازمان جوانان از اهم اهداف این مانور به شمار می‌آید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.