فرماندار شهرستان بهار از افتتاح دومین خانه خلاق صنایع دستی این شهرستان در آینده نزدیک خبر داد.

روح‌الله نباتی در جلسه‌ای به میزبانی دبیرخانه شهر جهانی سفال در مرکز رشد سفال و سرامیک لالجین با موضوع دانش بنیان در شهرستان بهار، گفت: خانه خلاق لالجین از شش ماه گذشته راه اندازی شده و فعالیت خود را آغاز کرده که در آینده نزدیک دومین خانه خلاق شهرستان نیز در شهر بهار راه‌اندازی می‌شود.

او با بیان اینکه با ورود تولیدات سفال در بورس و فرابورس، تولیدکنندگان از مزایای بسیاری بهره‌مند می‌شوند، افزود: به منظور حمایت از تولید و رفع موانع تولید، کارگاه‌های تولیدی صنایع دستی به صورت ۱۰۰ درصدی از پرداخت مالیات معاف شدند.

فرماندار شهرستان بهار بیان کرد: در ماه‌های اخیر بهار را به مرکز تحولات تبدیل کردیم و عقیده داریم با حضور مسئولان، سرمایه گذاران و گردشگران به شهرستان اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

نباتی همچنین گفت: با استفاده از علوم، دانش و ایده‌های خلاق می‌توان کیفیت محصولات را در لالجین ارتقاء داده و گشایشی در حوزه صادرات ایجاد کرد.

او ادامه داد: امیدواریم با ارتقای کیفیت محصولات و با ایجاد زمینه‌های شغلی جدید و استفاده از فناوری، کسب و کار‌های جدیدی را در شهر لالجین ایجاد کنیم.

فرماندار شهرستان بهار از راه اندازی کارگروه اقتصاد دیجیتال در شهرستان بهار خبر داد و گفت: پذیرش ایده‌های نو در ابتدا، دشوار است، اما با گذشت زمان مردم به سوی راه اندازی سایت و استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف روی خواهند آورد.

نباتی همچنین با تأکید بر برندسازی بیان کرد: در سالیان گذشته در مورد فناوری و ورود علم در حیطه سفال صحبتی نمی‌شد، اما امروز ورود فناوری در همه حوزه‌ها احساس می‌شود.

او در پایان مطرح کرد: مجموعه دولت در حال گفتمان سازی است چراکه صحبت از علم، فناوری و دانش بنیان و تکرار این موضوعات باعث تبدیل آن به فکر و عمل و حرکت رو به جلو می‌شود.

منبع:ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار