مدیر عامل یکی از شرکت‌های امنیت سایبری صهیونیستی اذعان کرد ایران در سال‌های اخیر قابلیت‌های سایبری خود را به میزان زیادی افزایش داده است.

بواز دولف، مدیر عامل شرکت امنیت سایبری ClearSky می‌گوید: «تیم هکر‌های ایران اخیراً بیش از هر زمان دیگری به توانایی نفوذ و کنترل پهپاد‌های اسرائیلی و آمریکایی نزدیک شده اند».

به گزارش وبگاه صهیونیستی جروزالم پست، دولف که در کنفرانس موسسه مطالعات امنیت ملی رژیم صهیونیستی درباره ایران صحبت می‌کرد، اذعان کرد که «تهران در حال گسترش قابلیت‌های سایبری خود در همه عرصه‌ها از جمله تلاش‌های بهبود یافته مداوم برای هک پهپاد‌ها و همچنین توسعه قابلیت‌های نزدیک‌تر به حمله «روز صفر» شده است».

حمله روز صفر نوعی از حمله هکری است که در آن افراد توسعه دهنده یک نرم‌افزار به تازگی از آسیب‌پذیری آن مطلع شده و فرصتی برای برطرف کردن آن نداشته اند. به عبارت دیگر آن‌ها «صفر روز» برای حل نقص امنیتی وقت دارند. تاکنون فقط کشورهایی چون آمریکا، روسیه و چین می‌توانستند با استفاده از حملات روز صفر زیرساخت‌های سایبری رقبا را هدف قرار دهند. تا پیش از این، دولف می‌گفت توانایی‌های ایران در مورد حملات روز صفر محدود است.

ادعای تازه رژیم صهیونیستی: اشتراک‌گذاری ابزار‌های حملات سایبری با حزب‌الله و روسیه

این مدیر عامل امنیت سایبری همچنین مدعی شد ایران برای اولین بار ابزار‌های حمله سایبری خود را با شدت بیشتری با حزب الله لبنان به اشتراک می‌گذارد و هشدار داد چنین اقدامی بدان معناست که رژیم صهیونیستی باید توانایی‌های سایبری خود را تقویت کند.

دولف همچنین مدعی شد همانطور که مسکو و تهران تسلیحات فیزیکی بیشتری را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند، سلاح‌های سایبری قوی‌تری از مسکو به تهران راه پیدا کرده است. به ادعای او، بخشی از موفقیت تهران همچنین شامل این است که با نزدیک شدن مسکو و تهران در به اشتراک گذاری تسلیحات فیزیکی، به نظر می‌رسد که سلاح‌های سایبری نیز به دست ایران راه پیدا کند.

او همچنین به حملات سایبری به وبسایت‌های دولتی آلبانی اشاره کرد و مدعی شد این حملات که از سوی ایران هدایت شده موفقیت آمیز بوده و درست در لحظه‌ای که قرار بود گروه منافقین در آلبانی نشست بزرگی برگزار کند، شبکه‌های این کشور را از بین برد. به گفته این مقام صهیونیست، ایران توانسته است با این حملات سایبری برای خود «اعتبار عمومی» کسب کند.

شرمساری اطلاعاتی برای رژیم صهیونیستی

این مدیر عامل صهیونیست همچنین در آخر تاکید کرد در برخی موارد هک شدن شبکه‌ها و خودرو‌های دفاعی رژیم به طور عمومی افشا نمی‌شود. در مواردی از این دست، «ایران این موفقیت‌ها را برای حفظ توانایی خود در انجام جاسوسی فاش نکرده است، در حالی که مقامات دفاعی اسرائیل برای جلوگیری از شرمساری یا افشای میزان آسیب‌دیدگی سیستم‌هایشان، هک‌ها را مسکوت نگه داشته‌اند».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
اره بسوزید
آخرین اخبار