کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اعلام کرد چالش‌های اقتصادی و در حال حاضر زمستان، زندگی میلیون‌ها نفر را در افغانستان تهدید می‌کند.

کمیتۀ بین‌المللی صلیب سرخ گفت نیمی از جمعیت افغانستان (۲۰ میلیون نفر) با عدم مصوونیت غذایی جدی روبرو شده اند.

 این سازمان چالش‌های اقتصادی و زمستان را عامل تهدید زندگی میلیون‌ها نفر در افغانستان می داند.

صلیب سرخ همچنین بر ضرورت حمایت فوری بین‌المللی برای جلوگیری از وخامت بیشتر اوضاع تاکید کرده است.

مارتین شوب، مسئول عملیاتی کمیتۀ بین‌المللی صلیب سرخ نیز در تویترش گفت افزایش نرخ کالاهای اساسی در افغانستان، امرار معاش را برای اکثر مردم دشوار کرده است. یک خانواده متوسط افغان فقط می‌تواند ۸۲ در صد از مواد اولیه غذایی را تامین کند، بدون اینکه برای سایر نیازهای ضروری پول باقی بماند.

مسئول عملیاتی کمیتۀ بین‌المللی صلیب سرخ نیز تاکید کرد حمایت بیشتر از آسیب پذیرترین افراد در افغانستان بسیار مهم است.

مارتین شوب که اخیراً به افغاستان سفر کرده، گفته است به دلیل چندین دهه جنگ و مشکلات اقتصادی، زندگی افغان‌ها به شدت آسیب دیده است.

بر اساس آماری که شوب در تویترش نشر کرده است، بیش از ۲۴ میلیون نفر در افغانستان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند و نزدیک به ۲۰ میلیون نفر با کمبود شدید مواد غذایی مواجه هستند.

به گفته مسئول عملیاتی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، هزاران نفر شغل خود را از دست داده‌اند و ۹۰ درصد مردم با کمتر از ۱.۹ دالر در روز زندگی‌شان را سپری می‌کنند.

شوب هشدار داد با نزدیک شدن فصل زمستان، هر روز وضعیت میلیون‌ها خانواده افغان بدتر می‌شود و جامعه جهانی باید هر چه زودتر در این زمینه اقدام کند.

برچسب ها: صلیب سرخ ، فقر ، زمستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.