پیشرفت برنامه سیپا، در حفاظت، احیا و بهره‌برداری پایدار تالاب‌های چغاخور و گندمان

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به پیشرفت‌های اجرای برنامه ظرفیت‌سازی و آگاهی‌رسانی (سیپا) گفت: این برنامه در حفاظت، احیا و بهره‌برداری پایدار تالاب‌های چغاخور و گندمان موفق بوده است.

سعید یوسف‌پور گفت: تدوین و اجرای برنامه ارتباطات، آموزش، مشارکت و آگاهی‌افزایی تالاب‌های استان (سیپا CEPA)، با هدف اجرایی کردن توصیه کنوانسیون رامسر مبنی برای حفاظت و بهره‌برداری خردمندانه و پایدار از تالاب‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: پایین بودن سطح آگاهی گروه‌های مختلف جامعه از کارکرد‌های تالاب‌ها، می‌تواند تأثیرات بسیاری زیادی بر تخریب آن‌ها داشته باشد و اجرای این برنامه که با مشارکت همه ذی‌نفعان و جوامع محلی و افراد ذی‌نفوذ تدوین شده است می‌تواند نقش مهمی در ارتقاء آگاهی و فرهنگ‌سازی داشته باشد.


بیشتر بخوانید


یوسف‌پور تصریح کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مخاطبان مختلف با هدف معرفی تالاب و ارزش‌های آن، تهیه پویانمایی با موضوع تالاب، طراحی برنامه گوشی‌های هوشمند با موضوع تالاب، تهیه تقویم رومیزی بومی تالاب، تهیه و به‌روزرسانی تابلو‌های آگاهی‌رسان و … از جمله فعالیت‌های اجرایی این برنامه در تالاب‌های استان تاکنون بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.