استقبال زیاد از کتب ادبیات، دینی و کودک و نوچوان

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی حوزه‌های ادبیات، دین و کودک و نوجوان را پر مخاطب‌ترین حوزه‌ها در عرصه امانت کتاب عنوان کرد.

حاجی مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: حوزه ادبیات، دین و کودک و نوجوان بیشترین مخاطب و امانت کتاب را در استان دارد و به علت استقبال و استفاده زیاد بیشترین فرسودگی منابع در همین حوزه ها وجود دارد.

او افزود: در شش ماهه اول امسال از طریق خرید متمرکزحدود ۱۸ هزار نسخه کتاب و بیش از ۱۴ هزار نسخه نشریه، حدود ۶۰۰ نسخه کتاب از ناشران و کتاب فروشان استانی و بیش از ۲۱ هزار نسخه کتاب اهدایی در کتابخانه‌ها آماده سازی و به مخازن استان افزوده شده است.

حاجی در خصوص کتاب‌های اهدایی نیز گفت: برخی از منابع اهدایی که به دلیل فرسودگی در هیچ کتابخانه‌ای قابل استفاده نیست پس از اخذ مجوز‌های لازم به مراکز بازیافت ارسال می‌شود و از محل فروش آن (که چندان هم قابل توجه نیست) کتب جدید و به روز خریداری می‌شود.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی عنوان کرد: بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نسخه کتاب در ۸۴ کتابخانه عمومی خراسان جنوبی از روستا‌های مرزی تا مرکز استان در دسترس اعضا قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار