مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از برگزاری مانور سراسری اردوگاه اسکان اضطراری در ۳۳ خانه هلال شهری و روستایی خبر داد.

کاوسی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: به مناسبت سالگرد زلزله سرپل ذهاب و در جهت آشنایی مردم با کمک های امدادی مانور سراسری اردوگاه‌های اسکان اضطراری در خانه‌های هلال شهری و روستایی خراسان جنوبی برگزار شد.

او با اشاره به اینکه سه حادثه بزرگ خشکسالی، سیل و زلزله همواره مردم استان را تهدید می کند، افزود: با برگزاری تمرین ها مردم می توانند در حوادث با تمرکز و مهارت بیشتری وارد میدان شوند.

کاوسی بیان کرد: مانور اسکان در ۳۳ خانه هلال در سطح استان برگزار شده و در این مانور صفر تا صد امور از سوی خود مردم و به صورت عملیاتی انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی عنوان کرد: این مانور در بازه زمانی ۲۱ تا ۳۰ آبان امسال، با سناریوی زلزله فرضی به قدرت ۶.۵ ریشتر برگزار شده است.

او با بیان اینکه بیش از دو هزار نفر در این مانورها شرکت داشته اند، تصریح کرد: داشتن محل اسکان مناسب جهت اسکان اضطراری، ترویج فرهنگ استفاده از اردوگاه، نحوه صحیح ایجاد اردوگاه اسکان اضطراری، هماهنگی با دستگاه‌های مسئول و تمرین اعضای تیم‌های یاس و اعضای سازمان جوانان از اهم اهداف این مانور به شمار می آید.

برچسب ها: هلال احمر ، خانه هلال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار