رییس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: با آغاز اجرای طرح حمایتی خرید زیتون از روز ۲۷ آبان تاکنون بیش از ۱۰هزار تن محصول از زیتون کاران شهرستان طارم خریداری شد.

روح الله حسنی رییس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: سیاست جدی وزارت جهادکشاورزی وارد نشدن این نوع در حوزه بازار است تا بخش خصوصی بتواند فعالیت لازم را در این بخش انجام دهد، اما با توجه به افزایش چهار برابری برداشت محصول زیتون در سال جاری مداخله وزارت جهادکشاورزی در این خصوص امری لازم و ضروری بود.

وی یادآورشد : بر همین اساس خرید حمایتی این محصول از کشاورزان یکی از حمایت های پیش بینی شده در این زمینه است و تسهیل صادرات و افزایش تعرفه واردات روغن زیتون از دیگر اقدامات حمایتی از زیتون کاران است که انجام می شود.

حسنی اظهار داشت: بر اساس مصوبه دولت در خصوص خرید تضمینی زیتون روغنی از زیتون کاران کشور ۳۰ هزار تن است که با توجه به اینکه عمده زیتون کشور در شهرستان طارم تولید می شود، بخش زیادی از این خرید تضمینی در طارم انجام خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش مراکز خرید تضمینی زیتون از کشاورزان در روزهای آینده، خاطرنشان کرد: تعاون روستایی عاملیت خرید این محصول را بر عهده دارد و بر اساس تعهدی که داده است پس از خرید محصول تا ۲ هفته مبلغ آن را به حساب زیتونکاران واریز خواهد کرد.

حسنی قیمت مصوب برای خرید تضمینی هر کیلوگرم زیتون از کشاورزان را بسته به نوع و کیفیت محصول بین ۱۶۱ هزار تا ۳۰۰ هزار ریال عنوان و تصریح کرد: زیتون تولیدی در شهرستان طارم به قیمت هر کیلوگرم ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار ریال خرید می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.