مدیرکل راهداری گیلان گفت: لکه گیری و روکش آسفالت فرسوده جاده اسالم به خلخال در برنامه عملیات این اداره کل قرار دارد.

غلامعلی نیک فهم، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان پیرو درج مطلبی تحت عنوان «روکش آسفالت فرسوده جاده اسالم دغدغه گردشگران شد» در سرویس شهروند خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: روکش آسفالت ۴ و نیم کیلومتر این جاده اجرا شده است.

او افزود: با توجه به اینکه ادامه آن نیازمند وجود شرایط مساعد جوی است به محض فراهم شدن شرایط مناسب ادامه روکش این محدوده اجرا می‌شود.

مدیرکل راهداری گیلان گفت: از سال گذشته تاکنون بالغ بر ۹ کیلومتر از این محور لکه گیری و روکش شده است.

به گفته نیک فهم، امسال نیز محدوده جنگل به طول ۸ کیلومتر با اعتباری معادل ۳۰۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.

او تصریح کرد: در سال‌های اخیر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان به تناسب تخصیص اعتبار سالیانه نسبت به مرمت و روکش آسفالت محور اقدام کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان همچنین گفت: همه ساله در کنار استقبال زیاد گردشگران از طبیعت زیبا و جاده رویایی این منطقه تردد زیادی را در این محور کوهستانی شاهد هستیم که این موارد در کنار عبور بار ترافیکی، بارش‌های متعدد شدید باران و برف و کولاک حساسیت عملیات اضطراری راهداری در بخش نگهداری و تأسیسات جانبی راه‌ها را در این محور و سایر نقاط کوهستانی و صعب العبور استان را بیش از پیش نمایان می‌سازد.

محور اسالم به خلخال مسیر توریستی گردشگری با جاذبه‌های بکر و طبیعی به طول ۷۰ کیلومتر است و به عنوان یکی از راه‌های ارتباطی استان گیلان به استان اردبیل محسوب می‌شود که ۴۷ کیلومتر از مسیر مذکور در حوزه استحفاظی شهرستان تالش قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.