کمیسیون مرکزی انتخابات قزاقستان نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور را با پیروزی توقایف اعلام کرد.

کمیسیون مرکزی انتخابات قزاقستان با استناد به داده‌های شمارش اولیه آرا انتخابات ریاست جمهوری این کشور، اعلام کرد که «قاسم جومارد توقایف» توانست با کسب ۸۱.۳ درصد از آرا بار دیگر رئیس‌جمهور این کشور شود.

توقایف ۶۹ ساله برای دومین بار به این منصب می‌رسد، او بار قبل از سال ۲۰۱۹ نیز رئیس‌جمهور این کشور بود و اکنون نیز با ماندن در این مقام در مجموع برای ۷ سال رئیس‌جمهور این کشور خواهد بود.

داده‌ها نشان می‌دهند که ۶۹.۴۴ درصد از افراد در این انتخابات شرکت کردند و پنج نامزد دیگر ریاست جمهوری قزاقستان در حال حاضر با کسب آرای تک رقمی امتیاز پایینی داشتند. بیشترین آرا بعد از توقایف برای گزینه «علیه تمام نامزدها» بود که ۵.۸ درصد به آن رای دادند.

از آنجا که نظرسنجی‌های پیش از اعلام نتایج محبوبیت توقایف را نشان می‌داد، رهبران مختلفی از کشور‌های جهان پیش از اعلام نتایج اولیه به توقایف تبریک گفتند.

پیشتر از این اعلام شده بود گروهی قصد داشتند در روز انتخابات این کشور یعنی ۲۰ نوامبر به ساختمان‌های اداری حمله کنند و مجهز به سلاح‌هایی با این هدف بودند.

اما روز گذشته از ساعت ۷:۰۰ صبح به وقت آستانه (۰۱:۰۰ به وقت گرینویچ)، مراکز رای‌گیری در اکثر مناطق قزاقستان باز بود و رای‌گیری در ساعت ۲۰:۰۰ روز یکشنبه به وقت آستانه پایان یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار