آقای نیما میرزایی گفت:در سالهای اخیر در حوزه خودرو شاهد افزایش شکاف قیمتی کارخانهها و بازار آزاد بوده ایم تا این که عرضه برخی از خودروها در بورس کالا نشان داد عرضه در بورس میتواند یک تجربه موفق باشد و این شکاف قیمتی را برای هر دو طرف مصرف کننده نهایی و کارخانهها تعدیل و بالاخره حذف قیمتهای دستوری و واسطههای بازار خودرو رقم خورد.
او گفت: نکته کلیدی که در خصوص موفق بودن عرضه خودرو در بورس کالا باید به آن اشاره کرد در زمینه زیاد بودن عرضهها و حضور خودروهای پرتیراژ روی تابلوی بورس کالا است که لازم است توجه ویژه به آن شود.
او میگوید: مبنای مکانیزمهای بورس کالا شفافیت است اگر در زمینههای مختلف به تابلوی بورس کالا توجه شود این عرضه و تقاضا است که نرخ را مشخص و واسطهها را حذف میکند. با حضور خودرو در بورس کالا شفافیت به این حوزه تزریق میشود.
میرزایی گفت: عرضه مستمر محصولات خودرو در بورس کالا به آهستگی شکاف قیمتی را کاهش میدهد نباید انتظار داشت که یک شبه قیمتها به یک دیگر نزدیک شوند.
او گفت:عرضه ۲۰۷در بورس کالا گامی مثبت در جهت حضور خودروهای پرتیراژ در بورس کالا است که باید مستمر باشد. در نهایت باید سازوکاری را وزارت صمت با همکاری سازمان بورس طراحی کنند که خودروسازهای مختلف عمده محصولات خود را بر اساس یک جدول زمانی مشخص در بورس کالا عرضه کنند تا قیمت گذاری دستوری حذف و همه طرفین منتفع شوند.