معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی خوزستان با اشاره به صادرات دام سبک زنده از مرز‌های استان گفت: از ابتدای امسال ۲۱ هزار راس دام سبک زنده به کشور‌های حوزه خلیج فارس صادر شده است.

عبدالامیر نیرومند با بیان اینکه هیچ نوع دام سنگینی از استان خوزستان صادر نشده است، گفت: این ۲۱ هزار راس دام سبک از مبادی گمرک آبادان، شادگان و چذابه صادر شده است.

به گفته او،   صادرات دام متناسب با شرایط بازار داخل و همچنین قیمت دام در خارج از کشور انجام می‌شود و سهمیه مشخصی برای میزان صادرات دام وجود ندارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت: بر اساس سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی و با توجه به انباشت دام در دامداری‌ها و همچنین به منظور تامین نقدینگی دامداران، صادرات دام سبک زنده انجام می‌شود.

آقای نیرومند ادامه داد:  کمیته‌ای تحت عنوان کمیته صادرات سازمان جهاد کشاورزی تشکیل شده است و با بررسی شرایط و وضعیت بازار نسبت به صدور مجوز برای صادرات دام زنده اقدام می‌کند.

او گفت: صادرات دام زنده علاوه بر اینکه به دامدار کمک می‌کند تا از نظر شرایط اقتصادی وضعیتی مطلوب داشته باشد، در ارزآوری برای کشور نیز بسیار موثر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.