سردار زهرایی گفت: در قالب رزمایش جهادگران فاطمی ۲ ،۱۴ هزار گروه جهادی به مدت ۱۹ روز در ۱۲ عرصه در هزار منطقه محروم کشور خدمت رسانی می‌کنند.

همزمان با  آغاز هفته بسیج، پروژه‌های محرومیت زدایی در کهنوج، شامل : پروژه آبرسانی به ۲۴روستا، تعمیر و تکمیل ۲۷ باب منزل مسکونی، ساخت ۲۰۰ چشمه سرویس بهداشتی و حمام، یک باب مدرسه، یک واحد کارگاه اشتغال زایی، دژبانی و محوطه سازی ناحیه مقاومت بسیج با اعتبار ۱۳۲ میلیارد ریال با مشارکت و هزینه بسیج سازندگی به بهره‌برداری رسید، همچنین هزار بسته معیشتی درحال توزیع بین نیازمندان است.

سردار زهرایی، رییس سازمان بسیج سازندگی کشور در مراسم افتتاح این طرح‌ها گفت: در هفته بسیج، رزمایش بزرگ جهادگران فاطمی ۲ در حال برگزاری است که در آن ۱۴ هزار گروه جهادی با حدود ۱۵۰ هزار جهادگر به مدت ۱۹ روز در ۱۲ عرصه در هزار منطقه محروم کشور خدمت رسانی می‌کنند.

او  با بیان اینکه در استان کرمان این رزمایش شروع شده و تا ۱۵ آذر ادامه دارد، گفت: هم زمان با این رزمایش، همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در کرمان برگزار می‌شود  و طلایه داران اقتصاد مقاومتی؛ یعنی مقاوم کردن اقتصاد از سوی مردم که موتور پیشران این حرکت هم صندوق‌های قرض الحسنه هستند.

سردار زهرایی با بیان اینکه امروز چندین پروژه از جمله: آب شرب، مسکن محرومان و مدرسه  که همه مرتبط با رفع فقر و محرومیت در منطقه کهنوج می باشد، افتتاح شده است. 

او افزود: منطقه کهنوج سرشار از ظرفیت‌های خدادادی است که اگر با نیروی انسانی، تجربه، نخبگی و علم و دانش پیوند بخورد کار‌های کم نظیری انجام می شود. 

سردار زهرایی بیان کرد: سازمان بسیج مستضعفین به کمک سپاه استانی و نواحی مقاومت در سراسر کشور در هفته بسیج امسال  که به نام « بسیج، خدمت گذار مردم است» نامگذاری شده است،  نمود و بروز خدمات بسیج را به نمایش می گذارد.

او با اشاره به اینکه محرومیت زدایی از حالت رسالت به ماموریت در سپاه و بسیج تغییر کرده است، بیان کرد:  سپاه و بسیج در نهضت خدمات مومنانه ۱۲ نوع خدمت شامل: توزیع بسته معیشتی، آزاد سازی زندانیان و جهیزیه؛ در بحث محرومیت زدایی روستا‌ها در مواردی چون: تامین آب شرب و آبخیز، مسکن محرومان و احداث جاده بین مزارع و در محلات حاشیه شهر  در زمینه موضوعات بهداشتی، فرهنگی و آموزشی و اشتغال فعالبت می کند. 

او بیان کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی با ایجاد صندوق‌های قرض الحسنه با طرح‌های اشتغال زا، نیروگاه‌های کوچک خانگی، کارگاه‌های اشتغال زا و مشاغل خانگی در قالب تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ پیش می‌رویم.

سردار زهرایی ابراز امیدواری کرد: با نقش آفرین کردن مردم بتوانیم به طور واقعی در گام دوم انقلاب، زمینه‌های گسترش چتر انقلاب را بر روی قشری که دشمن روی آن ها کار می کند، فراهم کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.