اولین جلسه کارگروه مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز خراسان جنوبی به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری برگزار شد.

اولین جلسه کارگروه مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز خراسان جنوبی به ریاست عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی و با هدف هماهنگی بین دستگاه‌های استانی در جهت تدوین برنامه‌های راهبردی آن تشکیل شد.

عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در این جلسه گفت: استان نیازمند مدیریت جامع حوزه‌های آبخیزداری است و دستگاه‌های مربوطه باید برای مدیریت این کارگروه کمک کنند تا برنامه راهبردی مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز صورت بگیرد.

او افزود: ابتدا باید تعریفی از این حوزه‌ها انجام شود و کارگروهی در این باره تشکیل شود و سند راهبردی آن مشخص و برنامه آن تعیین شود تا از دل آن بتوان یکسری معضلات را حل کرد.

عباس زاده بیان کرد: اهداف این برنامه باید مشخص و کار‌هایی که برای اهداف باید انجام شود را تعیین و اولویت گذاری کرد و این برنامه‌ها سالانه باید بروزرسانی شوند و هدف جدیدی تعریف شود و اگر اعتبار و امکاناتی داریم باید انتظارات را مشخص کنیم و نقشه راهی در این رابطه داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یکی از راهکار‌های عملیاتی در این حوزه احداث سازه‌های آبخیزداری است گفت: این کار با شدت بیشتری انجام شود چراکه در کاهش خسارات در استان بسیار موثر بوده و همچنین می‌توان از سایر استان‌ها هم الگو سازی کرد.

نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هم در این جلسه توجه به بحث آبخیزداری را از ضروریات جامعه بشری دانست و گفت: هدف این کارگروه هم افزایی بین بخشی فراسازمانی است.

او افزود: با توجه به شرایط کشور به لحاظ منابع و مصارف کمی و کیفی آب، فرسایش و آلودگی خاک و... به دنبال امنیت غذایی هستیم و این ها زمانی موثر است که پایداری نسبی داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.