رییس اتاق بازرگانی استان از طرح‌های دانشگاه یزد و دانشگاه آزاد اسلامی یزد در ارتباط با صنعت خبر داد.

قمی رییس اتاق بازرگانی استان یزد گفت:اولین دستورکار نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، ارائه طرح راه اندازی شتاب دهنده فروش و صادرات از سوی دانشگاه یزد بود که بر اساس آن آموزش افراد مستعد و توانمند سازی آنان برای فروش و صادرات محصولات تولیدی استان یزد انجام می‌شود.

قمی افزود: دیگر دستورکار هم معرفی طرح مهارت یار دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد بود که درقالب این طرح نیز آموزش نیروی کار ماهر در محیط کار واقعی و در بیش از ۵۰ رشته کاردانی انجام خواهد شد.

استاندار یزد نیز در این نشست عملیاتی شدن این طرح‌ها را اقدامی مهم و اثر گذار و موجب پیوند بیشتر دانشگاه و صنعت دانست.

فاطمی گفت:باید از همه ظرفیت‌ها برای توسعه تولید، صادرات و ارتقای مهارت‌ها در استان یزد بهره گرفت و در این میان دانشگاه‌ها نیز می‌توانند تحول آفرین و نو آور باشند.

جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: انتظار است دانشگاه‌های استان یزد چنین طرح‌ها و حرکت‌هایی نو، جهش یافته، تحول آفرین و کاربردی را در راستای توسعه بیش از پیش استان یزد داشته باشند تا اثرات آن نیز برای مردم مشخص باشد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس افزود: مهارت آموزی موضوع مهمی است که در کار و زندگی بسیار کارآمد بوده و اثرگذار است، ولی سمت و سوی تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش و هم دانشگاه به سمت دروس نظری رفته و فارغ التحصیلان دانشگاهی نه خانه داری و نه مهارت آموخته اند.

او گفت: در گذشته نه چندان دور در دهه ۶۰ و ۷۰ خانواده‌ها خودکفا بودند و مشاغل از پدر به پسر منتقل میشد، اما الان دانشجویان از فردای خود ناامیدند و در فکر شغل هستند. در همه جای دنیا انسانی که از آموزش و پرورش فارغ شد حداقل باید روش زندگی کردن را آموخته باشد، ولی ما این مسئله را در کشور نمیبینیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.