معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان همدان بر لزوم نظارت ویژه والدین بر عملکرد فرزندان در استفاده از فیلتر شکن در فضای مجازی تاکید کرد.

حسین بشری افزود: گسترش استفاده از فضای مجازی در روابط فرزندان و والدین تغییراتی بوجود آورده که کاهش نقش خانواده به عنوان مرجع، کاهش ارتباط والدین با فرزند، شکاف بین نسلی، از بین رفتن حریم فی ما بین فرزندان و والدین را بخشی از این تغییرات می‌توان نام برد.

او گفت: یکی از دغدغه‌های نسل امروز ما استفاده بیش از حد از اینترنت و فضای مجازی است، این مشکل که بیشتر جوانان و میانسالان را درگیر کرده؛ به تازگی به نوجوانان و کودکان هم رسوخ کرده و باعث به وجود آمدن مشکلات بیشتری برای خانواده‌ها شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس استان همدان گفت: اعتیاد به اینترنت و فضای مجازی می‌تواند مشکلات جدی تحصیلی و خانوادگی برای مخاطبان بوجود آورده و در بسیاری از مواقع منجر به اختلاف خانوادگی شده ضمن اینکه ما شاهد این پدیده در میان جوانان و نوجوانان هستیم که برخی از آن‌ها شب‌ها را تا صبح با اینترنت و فضای مجازی می‌گذرانند و تمام صبح را خواب هستند و این مسئله آغازگر آسیب‌های متعدد دیگر می‌شود.

بشری گفت: متاسفانه استفاده بی رویه و غیر اصولی از فیلتر شکن‌ها هم باعث شده تا این قشر از جامعه بدون ضابطه وارد فضای مسموم و غیر اخلاقی در اینترنت و فضای مجازی شوند که ضرورت دارد خانواده‌ها بر فرزندان خود نظارت کافی را داشته و در صورت لزوم با مشاوران و افراد کارشناس در خصوص مدیریت این موضوع مشورت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.