در جدیدترین رنگ بندی کرونایی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت شهرستان های بیجار و دهگلان در وضعیت کرونایی زرد قرار دارند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: بر اساس آخرین به روز رسانی های رنگ بندی کرونایی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان‌های بانه، سروآباد، سقز، سنندج، دیواندره، قروه، کامیاران و مریوان رنگ آبی و شهرستان‌های بیجار و دهگلان وضعیت زرد را به خود گرفتند.

دکتر بهرام کندائی افزود: در مقایسه با هفته گذشته، بانه از رنگ بندی کرونایی زرد به رنگ آبی و بیجار از آبی به زرد درآمده و دهگلان هم مانند هفته گذشته زرد بوده و بقیه شهرستان‌ها نیز آبی هستند.

او با بیان اینکه، بر طبق آخرین نقشه کرونایی کشور (۲۷ آبان ماه جاری)، تعداد شهر‌های نارنجی نیز از ۷ به ۴ کاهش پیدا کرده است، افزود: بر این اساس ، تعداد صفر شهرستان  در وضعیت قرمز، ۴ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۳۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۰۶ شهرستان نیز در وضعیت آبی قرار گرفته‌اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ابراز کرد: جهت پیشگیری و مقابله موثر با این بیماری، لازم است مردم با هوشیاری در جهت مقابله با افزایش شیوع مجدد در استان اقدام کنند.

دکتر کندایی با اشاره به افزایش شیوع بیماری‌های تنفسی در استان، اضافه کرد: از هم استانی‌های عزیز خواهشمندم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را برای پیشگیری از افزایش نشر ویروس‌های این قبیل بیماری‌ها بویژه COVID۱۹، سرماخوردگی و آنفولانزا در استان جدی گرفته و همچنان رعایت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.