هواشناسی استان بوشهر از وزش باد شدید شمال غربی و مواج بودن دریا تا روز دوشنبه خبر داد.

راستگو معاون پیش‌بینی و توسعه اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: سامانه بارشی که اواخر هفته گذشته وارد استان شده بود باعث بارش‌های خوبی در برخی نقاط استان شد که در بین ایستگاه‌های اصلی باران‌سنجی بوشهر با ۲۸، گناوه با ۲۲ و دیر با ۱۴ میلیمتر بیشترین سهم را از بارندگی‌ها داشتند و در بین ایستگاه‌های فرعی نیز روستا‌های عباسی و محمدصالحی گناوه به ترتیب با ۸۹ و ۶۸ میلیمتر بیشترین باران را ثبت کردند.

وی افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد امروز و فردا در برخی نقاط احتمال وقوع بارش پراکنده باران گاهی همراه رعدوبرق (بیشتر روی دریا) دور از انتظار نیست.

معاون هواشناسی بوشهر گفت: از اوایل وقت امروز با خروج تدریجی سامانه بارشی و شمالی شدن جریانات جوی، وزش باد‌های شمال غربی در استان آغاز شده و تا روز دوشنبه ادامه دارد و در این مدت خلیج فارس مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی جهت وزش باد تا فردا شمال غربی با سرعت ۱۴ تا ۳۸ گاهی تا ۴۴ و در مناطق جنوبی بر روی دریا گاهی تا ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

راستگو ادامه داد: ارتفاع موج دریا هم ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر و در مناطق مرکزی و جنوبی ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی تا ۲۴۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۳:۵۴ دقیقه بامداد، جزر اول ساعت ۱۰:۲۹، مد دوم ساعت ۱۷:۲۴ و جزر دوم ساعت ۲۳:۴۵ دقیقه خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.