شهردار زنجان گفت: شهرداری، نظام مهندسی و راه و شهرسازی سه ضلع ساخت مسکن می باشد و امیدواریم با هماهنگی این سه ارگان راهکار ریشه ای برای ساخت و ساز اصولی اندیشیده شود.

علیرضا فیروز فر شهردار زنجان در جلسه با اعضای نظام مهندسی استان اظهار داشت: شهرداری، نظام مهندسی و راه و شهرسازی سه ضلع ساخت مسکن است و امیدواریم با هماهنگی این سه ارگان، یک راه کار ریشه‌ای برای ساخت و ساز اصولی اندیشیده شود.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه انجام برخی از اقدامات در پیشگیری از تخلفات ساختمانی مقطعی است و در دراز مدت پاسخگو نیست، افزود: باید به دنبال راه چاره برای حل مشکلات شهری در حوزه ساخت و ساز و جلوگیری از بی‌نظمی‌ها باشیم.

وی در ادامه گزارشی از فعالیت‌های شهرداری در ماه‌های پایانی سال گذشته و سال جاری اشاره کرد و گفت: حقیقت این است که در نگاه توسعه‌ای به شهر در حال حاضر مدیریت شهری رویکرد به غیر از اخذ جریمه ساخت و ساز‌های غیر مجار دارد و در این راه نه تنها سعی در کاهش این منابع دارد بلکه مستعد است این گونه منابع باید کم کم حذف شوند.

فیروز فر با اشاره به ۴ برابر شدن اعتبار عمرانی شهر در مقایسه با سال گذشته افزود: خوشبختانه کار‌های عمرانی در شهرداری با شتاب بیشتری در حال انجام است.

شهردار زنجان با اشاره به تعیین تکلیف پروژه‌های قدیمی و مطالبات چند دهه‌ای مردم از جمله سبزه‌میدان، پروژه پادگان و آسفالت‌ریزی، کف سازی بازار افزود: برخی از این پروژه‌ها چند دهه روی زمین باقی مانده بود و امروز در حال انجام و اتمام است.

وی از دیگر اقدامات راهبردی شهرداری، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی عنوان کرد و افزود: در همین راستا ۴۳ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس خریداری شده و ناوگان حمل و نقل عمومی پس از ۱۷ سال نوسازی شد.

فیروز فر همچنین از آمادگی شهرداری برای فصل زمستان و بارش برف خبر داد و گفت: در این راستا ماشین آلات برف روبی به روز رسانی شده و دو کارخانه محلول یخ زدا نیز در حال ساخت می‌باشد.

وی به برنامه‌های سال آینده شهرداری نیز اشاره کرد و گفت: برای سال آینده نیز اقدامات زیربنایی در زیباسازی و روان کردن ترافیک را در برنامه خواهیم داشت، ضمن اینکه ساخت چند پل غیرهمسطح نیز در برنامه پیش‌بینی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.