رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهریز به هیچ عنوان تعطیل نمی‌شود.

محمدرضا دهقانی‌ اشکذری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهریز رشته‌های تحصیلی به روز شده و اعضای هیات علمی متناسب با آمایش سرزمینی مهریز به دیگر واحدهای دانشگاهی منتقل شدند.

دهقانی‌ اشکذری ادامه داد: واحد مهریز به هیچ عنوان تعطیل نمی‌شود، اما در راستای تعالی واحدهای دانشگاهی برای این واحد تغییر ماموریت پیش بینی شده است

او تصریح کرد: بر این اساس رشته‌های تحصیلی واحد مهریز کم طرفدار هستند و پایین‌ترین آمار جذب دانشجو را داشته است ، در این زمینه رشته‌های تحصیلی را به روز کرده و هیات علمی‌ها متناسب با آمایش سرزمینی مهریز مامور یا جابجا می‌شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تاکید کرد: تاکنون جلسات متعدد با شورای شهر مهریز، فرمانداری مهریز، امام جمعه این شهر و همکاری سایر مسئولان شهری واحد مهریز از بحران ورشکستگی خارج می‌شوند.

او ادامه داد: در این اقدام مدارس سما به شدت در حال گسترش و هم اکنون ۶۰۰ دانش آموز سما در مهریز مشغول به تحصیل هستند وهمچنین از برخی ساختارهای نیمه کاره بهره برداری می‌شود، از سوی دیگر رشته‌های تحصیلی با توجه به طرح آمایش سرزمین باید تغییر کند.

دهقانی اشکذری با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهریز تنها واحد دانشگاهی است که سند تملک زمین در اختیار دارد، ادامه داد: در دانشگاه آزاد اسلامی مهریز به دلیل فعالیت پردیس دانشگاه دولتی، دانشگاه فنی و حرفه‌ای فعال است و این موضوع جمعیت واحد ما را کاهش داده که دانشگاه آزاد اسلامی و پیام نور را دچار آسیب کرده و باید شهرستان مهریز به فکر این مقوله باشد. البته با همکاری مدیران شهرستان در حال اصلاحات هستیم تا دانشگاه همچنان از رونق برخوردار باشد.

مسئول فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهریز تاکید کرد: باز تکرار می‌کنم که اجبار اساتید مبنی بر استعفا کذب است.

او افزود: در سال‌های اخیر اقدامات امیدوار کننده در دانشگاه انجام شد و باید دانست که مشکل اصلی دانشگاه آزاد اسلامی رشد قارچ گونه واحدهای دانشگاهی و مرکز دانشگاهی با عناوین متعدد بدون در نظر گرفتن محل مناسب، تعیین اعضای هیات علمی، اختصاص کارگاه و آزمایشگاه مناسب بدون اخذ مجوز و همین امر کیفیت آموزش را کاهش داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۰۵ آذر ۱۴۰۱
خدا روشکر