بمنظور کمک به دامداران ۲۵ هزار و ۱۵۰ تن انواع نهاده دامی یارانه دار شامل جو،ذرت،مخلوط جو وذرت ،سیلاژ ذرت ،سبوس و کاه در پنج شهرستان شمال سیستان وبلوچستان بین دامداران توزیع شد.

رئیس سازمان جهاد سیستان وبلوچستان گفت : با توجه به عدم آورد رودخانه هیرمند و تدوام خشکسالی شکننده در منطقه، بمنظور کمک به دامداران این مقدار نهاده دامی از ابتدای امسال تاکنون در پنج شهرستان سیستان بین دامداران توزیع شده است.

سید محمد رضا سیدحسینی با اشاره به اولویت‌های وزارت جهادکشاورزی در الگوی کشت ،کشت های قراردادی وسند دار کردن اراضی و رفع تداخلات افزود: برای برون رفت از شرایط سخت حاکم در منطقه بامشارکت همه مسئولان و دستگاه های اجرایی در قرارگاه غدیر ۲۴ طرح در زیر بخش‌های کشاورزی بمنظور ایجاد اشتغال و درآمد برای بهره برداران مصوب و در منطقه در حال اجراست.

وی احداث گلخانه ‌های خانگی و مرغداریهای کوچک ، خانه باغ، کشت و توسعه گیاهان دارویی، پرورش مرغ بومی،گوسفند و بز بیتال و تالی ٢٠ رأسی، پرورش گوساله و شتر ١٠ تا ١۵ رأسی، پرورش زنبور عسل، احیای چاهک کشاورزی، کارگاه فرآوری خانگی گیاهان دارویی و فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی، پرورش متراکم ماهیان گرم آبی و سردآبی و خاویاری را از مهمترین طرح‌های بخش کشاورزی برای بسته اشتغال منطقه سیستان برشمرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار