مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی از فعلان و برگزیدگان بخش‌های مختلف قصه گویی، دیجیتال و کتابداری در استان تجلیل شد.

احمد فرهادی اظهار داشت: ۵۶ باب کتابخانه عمومی و یک میلیون جلد کتاب در چهارمحال و بختیاری وجود دارد و سعی شده است با راه اندازی کتابخانه‌های سیار در روستا‌ها و مناطق دور دست فرهنگ کتاب و کتابخوانی بیش از پیش رواج یابد.

وی افزود: برای تشویق علاقمندان به کتاب و کتاب خوانی و افزایش سرانه مطالعه عضویت عموم مردم در کتابخانه‌های عمومی استان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی رایگان است.


بیشتر بخوانید


فرهادی اضافه کرد: همچنین در آیین تجلیل از برگزیدگان هفته کتاب و کتاب خوانی سفیران کتابخوانی استان معرفی شدند و قرار شد برای افزایش سرانه فضای مطالعه در چهارمحال و بختیاری از ظرفیت خیران بهره گرفته شود.

احمد راستینه نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی که میهمان این آیین بود، از افزایش اعتبارات فرهنگی دستگاه‌های اجرایی خبر داد و گفت: اعتبارات فرهنگی دستگاه‌ها از محل بودجه عمومی به ۲.۵ درصد رسیده و این درحالی است که بیش از این، مبلغ ۰.۵ درصد بوده است.

وی به اصلاح اساسنامه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز اشاره و اضافه کرد: با اصلاح مواد این اساسنامه تا پایان امسال علاوه بر افزایش حقوق و دستمزد کتابداران کتابخانه‌های عمومی کشور، گام‌های بلندی در ترویج فرهنگ کتاب، کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه برداشته خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار