ترکیه می‌گوید در حال مذاکره با تامین‌کنندگان انرژی است و انتظار دارد کار روی پروژه هاب گازی را اوایل سال ۲۰۲۳ آغاز کند.

فاتح دونمز، وزیر انرژی ترکیه در خصوص زمان افتتاح پروژه هاب گازی می‌گوید: «ما قصد داریم نقشه راه را تا پایان سال تعیین کنیم و از اوایل سال ۲۰۲۳ عملیات اجرایی پروژه را آغاز کنیم».

به گزارش اسپوتنیک، وزیر انرژی ترکیه می‌گوید آنکارا در حال انجام مذاکراتی با تامین‌کنندگان احتمالی گاز برای اطمینان از امنیت انرژی اروپا و تعادل بازار از طریق این پروژه است.

نیمه ماه اکتبر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد مسکو می‌تواند ترانزیت گاز از خطوط لوله آسیب دیده نورد استریم را به ترکیه هدایت کند. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه هم اعلام کرد به نهاد‌های مربوطه دستور داده است کار بر روی پروژه ساخت هاب گازی در ترکیه را آغاز کنند. گفته می‌شود ترکیه قصد دارد تا حدی نیاز سوخت خود را با استخراج گاز از دریای سیاه تامین کند اما روسیه تامین کننده اصلی گاز خواهد بود. انتظار می‌رود مرکز توزیع گاز در منطقه تراکیه واقع در بخش اروپایی ترکیه تاسیس شود.

چندی پیش، خطوط لوله نورد استریم ۱ و ۲ که گاز روسیه را به اروپا انتقال می‌دادند دچار نشتی شده و افت فشار شدیدی در آن‌ها گزارش شد. از ابتدای این حادثه، مقامات گوناگون حدس و گمان‌هایی را در خصوص «عمدی» بودن این نشتی‌ها بیان کردند. با آسیب دیدن این خطوط لوله، کشورها به دنبال مسیر جدید برای انتقال گاز به اروپا هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار