رئیس هیأت مدیره موسسه خیره دیابت اصفهان گفت: آمار مرگ ناشی از دیابت ۲ برابر کرونا است اما دیابت بدون سر و صدا انسان‌ها را کور و معلول می‌کند.

محمدعلی عطاری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان گفت: طبق آمار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ۱۴ درصد مردم دچار دیابت هستند، ژنتیک، دخانیات، کم‌تحرکی، چاقی و مصرف غذا‌های پرانرژی از دلایل ایجاد دیابت است.

او با بیان این‌که باید از دیابت و آمار آن هراس داشت، گفت: آمار مرگ ناشی از دیابت ۲ برابر کرونا است، اما دیابت بدون سر و صدا انسان‌ها را کور و معلول می‌کند و سپس جان را می‌گیرد و ترس از آن کم‌تر است.

عطاری افزود: درصد بسیار بالایی از مردم اضافه وزن دارند و ۲۲ درصد کودکان زیر ۲ سال ایران اضافه وزن دارند، ۳۰ تا ۴۰ درصد مردم دچار کبد چرب هستند و نزدیک به ۴۵ درصد مردم فشار خون دارند از این رو باید مراقبت کنیم تا سلامتی داشته باشیم.

رئیس هیأت مدیره موسسه خیره دیابت اصفهان با اشاره به این‌که حفظ سلامتی برما واجب است، عنوان کرد: ۸۸ درصد مردم تغذیه ناسالم دارند، با آموزش و پرورش برای آموزش در مورد دیابت به دانش‌آموزان همکاری کرده‌ایم، زیرا به همیار سلامت نیاز داریم تا به خانواده خود در مورد دیابت تذکر بدهد.

او خاطرنشان کرد: موسسه خیره دیابت در سال‌های گذشته در مناطق مختلف نسبت به آموزش و غربالگری دیابت فعال بوده است، خیران می‌توانند کمک‌های خود را برای هزینه در مورد دیابت به موسسه بدهند.

عطاری با بیان این‌که دیابت را باید جدی گرفت، گفت: پیشگیری از دیابت از مهم‌ترین موضوعات است، بسیاری از بیماری‌های دیگر در اثر ابتلا به دیابت در کمین مردم است؛ با روزی ۳۰ دقیقه ورزش و کاهش وزن می‌توان از دیابت جلوگیری کرد.

رئیس هیأت مدیره موسسه خیره دیابت اصفهان در پایان تصریح کرد: موسسه خیره دیابت اصفهان ۲۳ سال سابقه فعالیت دارد، به کمک‌های مالی، فکری، هنری و تبلیغاتی نیاز داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.