نهمین جشنواره ملی شعر غدیر در شیراز با معرفی ۱۴ برگزیده به کار خود پایان داد.

نهمین جشنواره ملی شعر غدیر از دهه امامت و ولایت با شرکت ۴۰۰ شاعر در سومین حرم اهل بیت آغاز شد و امروز با معرفی ۱۴ اثر برتر به پایان رسید.

مدیر عامل بنیاد بین المللی غدیر با بیان اینکه این جشنواره ۲ سال است که با میزبانی شیراز برگزار می‌شود گفت: نزدیک به یک هزار و ۲۰۰ شعر از ۴۰۰ شاعر آیینی در این جشنواره داوری شد.

ظریف منش با بیان اینکه این حرکت در قالب شعر در کنار پژوهش‌های پژوهشگران، فعالیت اساتید در حوزه و دانشگاه، و جشنواره‌های مختلف در حوزه ترویج و گسترش معرفت و محبت نسبت به اهل بیت بسیار اثرگذار است گفت: در تلاش هستیم این جشنواره را در سال آینده در سطح بین المللی در شیراز برگزار کنیم.

حجت الاسلام احمدی دبیر جشنواره هم با بیان اینکه در این دوره آثار شعر در بخش سنتی و آزاد و نیمایی به دبیر خانه ارسال شد گفت: بعد از ۳ مرحله داوری ۱۴ نفر برگزیده شدند که در آیین اختتامیه در شیراز از آن‌ها تجلیل شد.

آیت الله صدیقی رئیس بنیاد بین المللی غدیر هم در این مراسم با برشمردن گوشه‌هایی از معارف واقعه غدیر و اصل امامت و ولایت، وجود مقام معظم رهبری را نمودی آشکار از ولایت بر مسلمین و شیعیان جهان در عصر معاصر خواند و گفت: شعرا چراغ روشن تبلیغ اهل بیت و روشنایی دل‌های عشاق اهل بیت هستند که باید رشد کنند.

در پایان این مراسم از کتاب اقیانوس غدیر مشتمل بر اشعار ۵۰ شاعر برگزیده غدیر رونمایی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار