مسکو قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی را درباره اقدامات روسیه در تاسیسات هسته‌ای اوکراین محکوم کرد.

نمایندگی دائم روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی، قطعنامه آژانس را   را اقدامی غیرحرفه‌ای خواند. این واکنش روسیه در بیانیه‌ای مطرح شده که در حساب توئیتری نمایندگی روسیه در آژانس درج شده است.

به گزارش خبرگزاری تاس، در متن این بیانیه تصریح شده است «در نشست امروز شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، قطعنامه‌ای که به صورت غیرحرفه‌ای تنظیم شده است تصویب شد. این قطعنامه فراتر از اختیارات آژانس بین المللی انرژی اتمی است و حاوی اشتباهاتی درباره ایمنی هسته‌ای و امنیت هسته‌ای و پادمان‌های هسته‌ای در اوکراین است.»

نمایندگی روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی در بیانیه خود خاطر نشان شد «کشور‌هایی که بیش از نیمی از جمعیت جهان در آن‌ها زندگی می‌کنند» حاضر نشدند از این قطعنامه حمایت کنند.

روسیه و چین علیه این قطعنامه رای دادند. در بیانیه نمایندگی روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی تصریح شده است کشور‌های «هند، کنیا، نامیبیا، پاکستان، عربستان سعودی، آفریقای جنوبی، و ویتنام» نیز رای ممتنع دادند.

ساعاتی پیش خبرگزاری رویترز اعلام کرد شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی قطعنامه‌ای روز گذشته تصویب کرد که در آن از روسیه خواسته شد «بلافاصله همه اقداماتش را در تاسیسات هسته‌ای اوکراین متوقف کند». افزون بر این، در این قطعنامه از «اعمال فشار بر کارکنان اوکراینی در این نیروگاه اتمی» و همچنین قطع مکرر تامین برق خارجی درنتیجه گلوله باران مناطق مجاور این نیروگاه، ابراز نگرانی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار