اوضاع سنندج آرام است

پس از ناآرامیهای ظهر امروز در سنندج، وضعیت این شهر اکنون آرام است.

 از حدود ساعت ۱۲ امروز تعدادی از مردم در بهشت محمدی سنندج جمع شدند، بهانه آنها شرکت در چهلم کشته‌شدگان ناآرامیهای ۱۶ مهر بود.اوضاع سنندج آرام است

برخی آشوبگران پس از این مراسم با سر دادن شعارهای هنجارشکنانه،  نرده‌های محوطه بهشت محمدی را از جا درآوردند و بخشی از ساختمان آرامستان را تخریب کردند.

همچنین در جریان این درگیری‌ها سرهنگ حسن یوسفی از کارکنان فرماندهی انتظامی  کردستان با ضربات چاقو و قمه به شهادت رسید.

اغتشاشگران علاوه بر شهادت این سرهنگ نیروی انتظامی، خودروی وی را هم آتش زدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان درباره  ناآرامی های امروز گفت: در پی اغتشاشات و ناآرامی‌های امروز در سنندج علاوه بر شهید شدن سرهنگ یوسفی رییس کلانتری ناحیه منفصل شهری نایسر هم به شدت مجروح شده و وضعیت وی وخیم گزارش شده است.

مهدی رمضانی با اشاره به کشته شدن مشکوک یک نفر در میدان محمدی سنندج از احتمال کشته سازی در این باره خبر داد و افزود: در زمان وقوع این حادثه هیچ کدام از نیرو‌های نظامی و انتظامی در مرکزیت میدان نبوده و فقط پایش پیرامونی داشته اند، لذا با توجه به قرار داشتن پیکر فرد مذکور در محل میدان، امکان کشته سازی قریب به یقین می‌باشد که بررسی‌های تکمیلی برای اظهار نظر قطعی در حال انجام است.

او اضافه کرد: جسد یک نفر دیگر را هم پس از خاتمه اتفاقات امروز سنندج به یکی از بیمارستان‌های این شهر منتقل کرده‌اند که مکان کشته شدن او هنوز مشخص نیست.

رمضانی گفت:  امروز همچنین در سقز نیز تعدادی از نیرو‌های نظامی و انتظامی مجروح شدند.

در حال حاضر شهر در آرامش کامل است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.