در فرانسه رانندگان وسائط نقلیه در آستانه افزایش قیمت سوخت به سمت پمپ بنزین‌ها هجوم بردند و ترافیک سنگینی را ایجاد کردند.

در فرانسه هجوم آوردگان به پمپ بنزین‌ها درپی کاهش یارانه سوخت ترافیک‌های سنگینی را ایجاد کردند برخی از آن‌ها اعلام کردند هر چند می‌دانند با اقدام ترافیک ایجاد می‌کنند، اما در هر حال این کار را انجام می‌دهند.

به گزارش شبکه تلویزیونی راپتلی، از روز سه شنبه ده‌ها راننده وسائط نقلیه در پاریس به سمت مراکز توزیع سوخت هجوم بردند تا قبل از آن که دولت امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه و شرکت توتال انرژی بعنوان غول نفتی در این کشور یارانه‌های خود را برای گازوئیل و بنزین کاهش دهند، بتوانند باک خودرو‌های خودشان را با سوخت ارزان‌تر پر کنند.

قیمت سوخت در فرانسه روز چهارشنبه افزایش یافت، زیرا یارانه دولت این کشور برای هر لیتر سوخت از ۳۰ سنت به ۱۰ سنت در هر لیتر کاهش یافته است. شرکت توتال انرژی هم در ایستگاه‌های فروش سوخت خود ۲۰ سنت تخفیف نیز برای رانندگان در نظر گرفته بود که از روز چهارشنبه این میزان به ۱۰ سنت کاهش یافت.

تغییر در یارانه‌های سوخت در فرانسه به هجوم رانندگان وحشت زده به پمپ بنزین‌ها منجر شد که در تلاش بودند از یارانه سوخت قبل از کاهش آن بار دیگر هم استفاده کنند. بعد از آن که ذخائر بنزین در پمپ بنزین‌های مناطق مختلف فرانسه از جمله در پاریس به اتمام رسید ترافیک ناشی از هجوم رانندگان به پمپ بنزین‌ها به اختلال عمده در سراسر فرانسه منجر شد.

یکی از رانندگان در پاریس گفت: من ترجیح می‌دهم امروز بنزین بزنم تا از تخفیف دولتی استفاده کنم، زیرا ارزان‌تر است. به نظر من این مایه شرمساری است. این باعث ایجاد ترافیک می‌شود، اما ما به هر حال این کار را انجام می‌دهیم.  بر اساس گزارش ها، حدود ۲۰ درصد از پمپ بنزین‌ها در فرانسه روز سه شنبه با کمبود بنزین یا گازوئیل مواجه بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۲۶ آبان ۱۴۰۱
بیخود نیست دولت فرانسه تهدید کرده اگه کسی در شبکه‌های اجتماعی تشویق به تظاهرات کنه به زندان محکون میشه. حتی رییس پلیس قبلی پاریس ادعا کرده مکمنه پلیس مجبور به استفاده از گلوله جنگی بشه و احتمالا این دروغهایی که در مورد ایران سر هم می‌کنند برای توجیه کاری هست که خودشون در آینده نزدیک میخواند با مردم در کشورهای اروپایی بکنند
آخرین اخبار