تبدیل هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه مسی به کابل خودنگهدار در استان اردبیل

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت:هزار و ۳۰۰ کیلومتر از خطوط مسی در استان به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

حسین قدیمی گفت: اولویت اول در اجرای این پروژه مسیرهایی است که احتمال وقوع سرقت سیم در این مناطق زیاد بوده یا سرقت سیم اتفاق رخ داده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل می گوید: دومین اولویت مسیرهایی است که دارای ضعف برق هستند که با تعویض سیم، هم ضعف برق از بین رفته و هم شاهد کاهش تلفات شبکه در این مناطق خواهیم بود.

به گفته او، مجموع این پروژه هزار و ۳۰۰ کیلومتر است که برای اجرای این پروژه هزینه ای بالغ بر ۲ هزار و۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

قدیمی گفت: از هزار و ۳۰۰ کیلومتر طرح تعویض کابل خود نگهدار به تفکیک  شهرستان اردبیل  ۳۰۰ کیلومتر، امور یک برق اردبیل ۸۰ کیلومتر، امور دو برق اردبیل ۱۲۰ کیلومتر، امور سه برق اردبیل ۱۰۰ کیلومتر، سرعین ۱۵ کیلومتر، نیر ۴۲ کیلومتر، نمین ۱۴ کیلومتر، پارس آباد و اصلاندوز ۲۹۰ کیلومتر، مشگین شهر ۱۲۴ کیلومتر، خلخال ۱۷۵ کیلومتر، کوثر ۵۰ کیلومتر، گرمی ۱۲۰ کیلومتر و بیله سوار ۱۷۰ کیلومتر در دست اجراست.

به گفته مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل از آغاز عملیات اجرایی جایگزینی کابل خود نگهدار در شهرستان خلخال تاکنون ۷۰ کیلومتر کابل خود نگهدار جایگزین سیم‌های مسی شده و در حال حاضر نیز اجرای این طرح در مناطق مختلف این شهرستان ادامه دارد.

قدیمی گفت: اجرای طرح کابل خود نگهدار با بکارگیری از ظرفیت ۷ پیمانکار توانمند هم اکنون در همه مناطق استان اردبیل در حال اجرا است.

او می گوید: با پایان عملیات اجرای این پروژه بزرگ، قسمت عمده ای از مشکل سرقت سیم‌های برق که یکی از علل نارضایتی اصلی مشترکین و چالش اساسی این شرکت محسوب می‌شود، برطرف خواهد شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.