در مراسمی به مناسبت هفته کتاب و در قالب برنامه‌ای با عنوان عصر کتاب تبریز از ۶ ناشر آذربایجان‌شرقی تجلیل شد.

در مراسمی به مناسبت هفته کتاب و در قالب برنامه‌ای با عنوان عصر کتاب تبریز از ۶ ناشر آذربایجان‌شرقی تجلیل و از کتاب آقای محمدعلی پرغو استادیار دانشگاه تبریز با عنوان مجموعه اسناد تاریخی تبریز و روسیه در قفقاز رونمایی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در این مراسم گفت: شرایط امروز ما در حوزه نشر، تولید فکر و فرهنگ مناسب نیست. به لحاظ کیفیت نشر، در وضعیت خوبی نیستیم و این شرایط در شان استان آذربایجان‌شرقی نیست.

آقای ناظمی ادامه داد: متاسفانه نهاد فرهنگ در کشور ما نهاد نحیف و ضعیفی است بر این اساس حمایت‌هایی که از حوزه نشر و تولید محتوا اتفاق می‌افتد راضی کننده نیست.

وی همچنین با اشاره به جایگاه فرهنگ کتابخوانی در ارتقای فرهنگ جامعه، گفت: فرهنگ کتابخوانی را باید به بدنه اجتماعی سرایت بدهیم تا جوانان جامعه به دنبال راحت طلبی نباشند چون دانایی و کتابخوانی آسان نیست و به دنبال آن نیز با آگاهی و دانایی جامعه، توسعه میسر می‌شود.

رئیس دانشگاه تبریز نیز در این مراسم گفت: روزانه میلیون‌ها پیام در فضای مجازی انتشار می‌یابد پس مشکل در نشر می‌تواند مشکل اثرگذاری را به دنبال داشته باشد و باید اطلاعات و مطالب را به خوبی در فضا‌های مختلف چرخش دهیم.

آقای نصرالله زاده با اشاره به اهمیت منطقه قفقاز گفت در قفقاز افرادی امور را به پیش می‌برند که آینده خوبی برای آن‌ها متصور نیست البته قرابت‌های فرهنگی کشور‌های همسایه وجود دارد که باید به آن‌ها پررنگ پرداخت شود تا ارتباطات فرهنگی تقویت یابد و در این مسیر خطر‌ها را به فرصت تبدیل کنیم.

آقای شعردوست فعال فرهنگی نیز گفت: متاسفانه حوزه فرهنگ در کشور به قدری بدیهی است که موجب شده مورد بی توجهی واقع شود.

وی افزود: از طرفی آنقدر اعتبار بخش فرهنگ در گذشته کم بوده و کوچک دیده شده که اکنون افزایش چندین برابری اعتبار آن به اندازه یک درصد حوزه‌های دیگر نمی‌شود.

وی ادامه داد: به رغم ظرفیت‌های بزرگی که در آذربایجان شرقی وجود دارد بودجه‌ای برای حمایت از فرهنگ استان به آن صورت وجود ندارد که برای جبران آن عزم جمعی لازم است.

وی تاکید کرد: سهم حوزه فرهنگ آذربایجان شرقی اعم از سخت افزاری و نرم افزاری باید ارتقا پیدا کند تا در شأن این نظام و مملکت باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.