مدیر جهاد کشاورزی سیب و سوران گفت: عملیات ساخت ۳۷ هکتار گلخانه با سرمایه گذاری یک‌هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال به همت دولت سیزدهم در این شهرستان آعاز شده است.

محمد حنیف سپاهی اظهارداشت: کشت گلخانه‌ای یکی از شیوه‌های مهم و بروز دنیا و راهی مطمئن در مدیریت مصرف و صرفه جویی آب و البته راهی برای تولید محصولات باکیفیت و کاهش ضایعات در بخش کشاورزی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: مزایای توسعه کشت گلخانه‌ای را می‌توان گامی در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تعریف کرد چرا که با استفاده از این شیوه نوین کشاورزی و با تکیه بر منابع و ظرفیت‌های داخلی می‌توان برای تعداد زیادی از شهروندان بویژه جوانان بطور مستقیم و غیرمستقیم ایجاد اشتغال و درآمد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی سیب و سوران بیان کرد: امسال ۳۰ هکتار از گلخانه‌های جدید ساخته شده به بهره‌برداری رسیده و به زیر کشت انواع محصولات گلخانه‌ای رفته است.

وی افزود: با بهره‌برداری رسیدن این گلخانه‌ها، کل سطح گلخانه‌های شهرستان سیب و سوران به ۵۰ هکتار افزایش یافت.

سپاهی میزان تولید سالانه محصولات گلخانه‌ای سیب و سوران را حدود ۶ هزار تن اعلام کرد و گفت: توسعه کشت‌های گلخانه‌ای یکی از اولویت الگوی کشت وزارت جهاد کشاورزی است و نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار و درآمدزایی برای بهره‌برداران در منطقه را دارد.

  سیب و سوران از توابع سیستان و بلوچستان در فاصله ۳۷۰ کیلومتری زاهدان مرکز این استان واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار